De Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) gaat haar treinenvloot vernieuwen. Er is een contract gesloten met de Canadese fabrikant Bombardier voor maximaal 300 treinstellen van het type Talent 3. De kosten worden geraamd op 1,8 miljard euro. Daarbij is meteen een eerste vaste bestelling geplaatst voor 21 treinstellen voor de provincie Vorarlberg. De rest van Oostenrijk volgt in 2019. Op rechte spoorlijnen kunnen deze treinen een snelheid bereiken van 200 km/u.
Ik kan niet uit de foto (in hoge resolutie uit de website van Bombardier downloadbaar) opmaken of er fietsen mee kunnen, maar aangezien Oostenrijk een wintersportland is, is het daar gebruikelijk dat ski's per trein vervoerd kunnen worden. Dus waarom niet fietsen in de zomer meenemen? Ik vermoed achter die hoge ramen voorin en achterin op de trein in deze foto. Ik zal eens contact opnemen met de ÖBB.
(bron: Rail Magazine)
Foto: Bombardier
Ik kan niet uit de foto (in hoge resolutie uit de website van Bombardier downloadbaar) opmaken of er fietsen mee kunnen, maar aangezien Oostenrijk een wintersportland is, is het daar gebruikelijk dat ski's per trein vervoerd kunnen worden. Dus waarom niet fietsen in de zomer meenemen? Ik vermoed achter die hoge ramen voorin en achterin op de trein in deze foto. Ik zal eens contact opnemen met de ÖBB.
(bron: Rail Magazine)
Foto: Bombardier