Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Barcelona van daaruit fietsen naar Gerona? - Forum Wereldfietser

Vliegveld Barcelona van daaruit fietsen naar Gerona?

Beste mensen,

Zijn er mensen die van het vliegveld in Barcelona naar Gerona zijn gefietst?
Het vliegveld van Barceona ligt zuidelijk. Om vervolgens naar Gerona te fietsen zouden we de stad door moeten of er omheen. Volgens mij moeten we hier zelf een route voor zoeken of maken.

De afweging is om midden in de nacht, met ons zoontje van1.5 jr, te vertrekken naar het vliegveld voor een vlucht naar Gerona (lekker klein vliegveld en camping om de hoek) Of een lekkere tijd vertrekken richting Barcelona maar daar dus lastiger weg te komen.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Ik kan het niet echt volgen wat je wilt maar ik hoop hoop dat je niet midden in de nacht met je zoontje van Barcelona naar Gerona wilt gaan fietsen.... :shock:
Volgens mij is de keuze overdag van Barcelona naar Girona (meer dan 100 km) óf nachts van Girona naar de camping (10 km). Ik ken de eerste route niet en vraag me af of beide opties haalbaar zijn. De camping kan 's nachts afgesloten zijn en daar sta je dan.
Van de luchthaven El Prat naar Gerona is met de auto al 113 km, laat staan met de fiets. Langs de kust naar het noorden fietsen is in elk geval geen optie. Er is slechts één helse weg. Binnendoor zie ik zo gauw ook geen mogelijkheden. Misschien met de trein?
Ik zou gaan voor een vlucht naar Girona. Het vliegveld is maar 10km vanaf de camping Can Toni Manescal in Fornells de la Selva. Op zich is dat een aardige camping, ik ben er een aantal keren geweest ook met een groep Wereldfietsers voor onze tocht door de Spaanse Pyreneeën ik weet niet wanneer jullie gaan, maar deze camping gaat pas open van 1 mei en op de Spaanse uitleg op de site staat dat je dan voor minimaal 4 nachten moet reserveren, bij de Engels uitleg kan ik hier overigens niets van terug vinden. Aardige mensen trouwens die op het terrein wonen. http://www.campinggirona.com/

Vanaf de camping kan je over een Via Verde een leuke trip naar Sant Feliu de Guixols maken, aan de kust en vervolgens naar Barcelona. Dat laatste stuk zou ik niet doen, is een heel drukke weg. Zie ook de site van Benjaminse Fietsen naar Barcelona https://www.cyclingeurope.nl/routes/barcelona/deel2.php

Vanuit Fornells de la Selva kan je met de trein heel gemakkelijk naar Barcelona reizen. In de trein kan je een kaartje kopen, op het station kan dat niet.

Girona is trouwens ook een heel leuke stad om te bezoeken. En je kan vanaf Girona over een Via Verde naar Olot en vervolgens richting Santa Pau (Lava Camping Ecologic) dat midden in het Vulkaanpark la Garrotxa ligt waar je leuk kunt wandelen.
Je kunt vrij gemakkelijk en goedkoop met de trein van het vliegveld Barcelona naar het centrum van Gerona (wel met overstap) zo heb ik dat een paar jaar geleden gedaan.
Of het nog steeds kan moet je wel even uitpluizen.
Grtz Gerrit
bedankt voor de antwoorden. Inmiddels een vlucht geboekt naar Girona.