Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsroute venetië-pisa - Forum Wereldfietser

fietsroute venetië-pisa

Name: Stijn Coppens

Email: stijncoppens@yahoo.com

Ik ben van plan om van venetië naar Pisa te fietsen. Heeft iemand dit traject afgelegd en/of beschikt hij nog over een routeoverzicht en enkele tips en ideeën, dan doet hij mij een groot plezier zijn ervaringen met me te delen.

Name: Koen Smits en Hananja Hamelink

Email: hananjakoen@hotmail.com

Hoi Stijn

Afgelopen jaar hebben wij, als onderdeel van een langere fietsreis, van Florence richting Venetië gefietst (en daarna verder naar Wenen). Het deel van Venetië tot aan de Apennijnen voert door de Po-vlakte en is vrij saai en eentonig. Een aantal steden en dorpen in de Po vlakte daarentegen zijn een bezoek meer dan waard. Zo kan ik je aanraden om naar Padua en Ferrara (de meest fietsvriendelijke stad van Italië) te gaan. Verder is de stad Imola (tegen de Apennijnen ook erg mooi) Hou er verder rekening mee dat campings niet dichtbezaaid of gewoonweg niet aanwezig zijn in de Po-vlakte. Wij hebben veel gebruikt gemaakt van jeugdherbergen en we hebben wild gekampeerd (is officieel overigens verboden).

Wellicht kan ik je nog meer tips geven als jezelf concrte vragen hebt.

Groetjes

Koen Smits
--- --- --- --- --- --- --- --- ---