Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transport Fiets - Forum Wereldfietser

Transport Fiets

Hallo allen,

Ik heb al vaak gehoord dat fietsen beschadigd geraken bij het transporteren van de fiets met een luchtvaartmaatschappij. Ik vertrek met het vliegtuig naar Madrid en weet nog niet hoe noch van waar ik ga terugkomen. Heeft iemand tips om je fiets in te pakken zowel vanuit België waar alles ter beschikking is als in minder voorziene streken. Alle tips zijn welkom,

dank jullie!

Dit onderwerp is al vaker op dit forum aan bod geweest. Lees bijvoorbeeld het draadje: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3953

Sjirk

Er zijn verschillende manieren van inpakken. Zo heb je de fietsdoos, fietshoes, bubbeltjes plastic, etc. Het is maar net wat je zelf het prettigst vindt.

Mocht je een doos prettig vinden en mocht je die niet kunnen vinden op de plek vanwaar je terug vliegt, dan kun je grote stukken karton aan elkaar plakken en zelf een doos maken.

Een fietshoes kun je opvouwen en meenemen achterop de fiets.

Bubbeltjes plastic idem dito, het is alleen wel een groter pakket dan de fietshoes.

Groet, Rena :wink:

Kijk eens op de site van de vakantiefietser http://www.vakantiefietser.nl
Zesde bullet - Fiets mee in het vliegtuig?
Op de terugweg moest ik inderdaad zelf een doos plakken van kleinere dozen.
Ging goed als bescherming voor derailleur enz heb ik wat oudere kleding gebruikt (minder bagage kilo's in de koffer :wink: )

De bescherming waar Eric het over heeft in z'n verhaal is geen overbodige luxe.
Bij het laden en uitladen gooit men met de dozen en leggen er gerust een respectabel aantal koffers bovenop.

Groetjes Bob

John Telleman, die jaarlijks toch wel zo'n 2-3 keer zijn fiets meeneemt in het vliegtuig heeft vorig jaar een prachtige omschrijving (inclusief foto's) gemaakt van het inpakken in bubbeltjes plastic. Mocht je deze willen ontvangen, stuur me dan even een e-mail op renaw@yahoo.com

John Telleman, die jaarlijks toch wel zo'n 2-3 keer zijn fiets meeneemt in het vliegtuig heeft vorig jaar een prachtige omschrijving (inclusief foto's) gemaakt van het inpakken in bubbeltjes plastic.
Kan deze omschrijving met foto's niet op de site geplaatst worden ?
Dan heeft iedereen er wat aan!

Groetjes Bob

Ammai! ik ben verbaasd over het aantal snelle en uiterst bruikbare reacties bedankt allen!

Wim

Ik heb John, degene waarvan dit document afkomstig is, gevraagd hierop te reageren!

Groet, Rena :wink:

Mijn methode, welke niet heilig is, gaat als volgt.

Wielen uitnemen, snelspanassen terug in het frame plaatsen met buisjes tussen de vorken om eventuele krachten op te vangen.
Trappers er af, stuur ook, stuur met tywraps tegen frame bevestigen.
Ook de wielen tegen het frame bevestigen, ook weer met tywraps.
Zadel omlaag schuiven of demonteren en aan frame tywrappen.
Frame omwikken met bellenplastic. Alle naden goed afplakken anders trekken de heren van de vracht alles aangort.
Bellenplastic neem ik op de plaats van bestemming mee naar eerste hotel of camping, hier probeer ik dat op te slaan.
Bij andere vertrek als aankomstplaats neem ik schilderzeil mee, opgevouwen is dat een klein pakket. Ook de tywraps neem ik tijdens het fietsen mee.
Bij vertrek op de luchthaven scharrel ik rijstzakken, jute, karton op op de boel in de pakken. Als laatste het schilderzeil er op heen en vliegen maar!

Succes, John.

johntelleman schreef: Ook de wielen tegen het frame bevestigen, ook weer met tywraps.
Let hierbij op de tandwielen, en zorg dat ze niet tegen de buizen kunnen komen:ik heb al heel wat deuken en krassen gezien :(