DennisM schreef:Als er iemand is die zich daar niks van aan trekt en buiten de gebaande paden denkt, ben jij dat wel Yopie. Valt mij toch een beetje tegen.
Ha ik zou het ook zo doen, maakt mij idd niets uit hoe een (race)fiets eruit ziet. Als het maar geen bel heeft. En natuurlijk geen fietsstandaard, dat is ook not done. En witte tennissokken, daar was ook iets mee geloof ik. En hoe zat het ook alweer met geschoren benen, mag dat nou wel of niet?
Ik word trouwens op de racer met bikepacktassen altijd raar aangekeken, door wielrenners maar ook door wereldfietsers, schijnt tegen de regels te zijn. Net als een fatbike met 4 zijtassen die over asfalt hobbelt, schijnt ook niet te kunnen haha. Heerlijk!
Probeerde net een ethische wielrennercode te vinden die ik ooit eens las, maar vind het zo snel niet, jammer. Mss is die er ook voor bikepackers, zal later zoeken .. Denk zelf dat een bikepacker iig ongeschoren, ongewassen en een wilde blik in zijn ogen moet hebben.
rtimmers schreef:Ik denk op dit moment aan een zadeltas van apidura met een inhoud van 14L (kan wel nog flink kleiner gemaakt worden) in combinatie met een drybag van zo'n 5 liter aan het stuur. De lichte, maar grote kleding en schoenen dan in de zadeltas en kleinere dingen zoals eten, opladers, reparatieset, binnenbandjes dan in de drybag omdat het gewicht hiervan iets minder uitmaakt i.v.m. aluminium stuur
Klein rugzakje voor mobiel, opladers, geld, camera, energierepen etc is erg fijn. Dat heb je dan altijd bij je en is weer een zorg minder als je bv ff op een terrasje uitblaast. Een drybag is wdb wat lastig openmaken en door de spanbandjes krijgt het meegenomen broodje een beetje een andere vorm.
Zware dingen zoals gereedschap, slotje of gevulde bidons/camelbak kan het best in een frametas(je). Is een betere gewichtsverdeling, het mag vaak nat worden en een framebag is door de rits makkelijk te openen. Ik prop er ook vaak een uitgetrokken shirtje of handschoenen in, hoef ik niet af te stappen enzo.