Ongetwijfeld ben ik niet de enige WF-er die leuke dingen heb meegebracht, die daarmee herinneringen aan fietstochten levend houden.
Zo staat er voor mijn huis nog steeds een Amerikaanse brievenbus, die ik tijdens mijn eerste fietstocht in december 1972 in dat land heb gekocht in Saint Louis, Missouri. Dus nu al ruim 44 jaar oud.

Afbeelding

Maar ook heb ik vanaf 1968 tijdens fietstochten diverse autonummerplaten op straat gevonden en ik heb ze allemaal in mijn garage opgehangen.

Afbeelding

Tijdens mijn laatste fietstocht in Oostenrijk zag ik diverse Essglockentürme, die daar op één poot op de daken van boerderijen staan. Die waren bedoeld om de arbeiders die op het land aan het werk waren, voor een maaltijd op te roepen. Vandaar de naam. Totdat ik wat later in Bad Gastein een van het dak afgenomen torentje in een tuin zag staan en in gebruik was als vogelvoederplaats. Jeetje, zo een wil ik ook hebben, veel te leuk om te negeren.

Afbeelding

Na twee maanden klussen is gisteren mijn eigen Essglockentürm klaar, voorzien van een Oostenrijkse vlag die op oude fietskogellagers in de wind draait. Het dak is gedekt met 186 gekloofde schaliën van red cedar-hout. Hij is bijna 3 meter hoog. Maar je hebt dan ook wat.

Afbeelding