Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jeugdherbergen UK? - Forum Wereldfietser

Jeugdherbergen UK?

Vraagje ben bezig om langzaamaan gegevens/ sites te verzamelen voor de zomervakantie. Nu vroeg ik me af is er een site net zoals Archies voor de campings waar de jeugdherbergen van de UK in staan. Net wel al even gegoogled maar niets gevonden.

Heb een computer crash gehad en ben dus helaas alle al gevonden info kwijt.
Met googlen kon ik wel wat vinden.
Onder andere deze:

Jeugdherbergen:
http://www.yha.org.uk/places-to-stay/south-west

Hostels in Engeland:
http://nl.hostelbookers.com/hostels/engeland/
Hans - dank! echter die had ik ook gevonden doch zou graag de YH net als Archies gewoon als poi op de kaart in de gps zien. En dat kan bij deze niet. Nu kan ik alles handmatig erin gaan zetten maar dat is ook zo weer wat.... Ik ben internetloos op vakantie behalve voor de af en toe gratis wifi, vandaar.
Klopt. Er is geen poi bestand van.
Wat ik deed is alleen de YH langs de route in mijn gps files zetten.
Bedenkt dat een aantal ook al in de OpenFietsMap staan. Je moet dan alleen voldoende inzoomen.
Succes.
Mbv Overpass kan je de hostels uit OSM exporteren, zie http://overpass-turbo.eu/s/l50
Kies op "uitvoeren" en daarna exporteren als gpx. Dat bestand kan je dan als poi bestand of gpx naar je GPS zenden.
Hans - neem aan dat jij de moderator bent :wink: - dan ga ik dat ook doen doch ga eerst suggestie van de tovenaar uitproberen en kijken of me dat gaat lukken.

Tovenaar - dank voor de links en de how to. Top! Gaan we proberen.
Aanvulling: de hostels vanuit de garmin link net op de computer opgeslagen. Overpass moet ik nog wat meer bestuderen.
Inge1 schreef:Overpass moet ik nog wat meer bestuderen.
Die Overpass code heb ik al voor je ingevuld. Je hoeft alleen in te zoomen op een gebied en op uitvoeren klikken. Dan zie je de pois op de kaart verschijnen en die kan je dan weer exporteren als gpx. Ipv tourism=hostel kan je ook bv tourism=guest_house invullen, dan zie je alle B&B's.
OK top - ga ik straks nogmaals naar kijken en proberen of het lukt. De andere is inmiddels opgeslagen.

Net geprobeerd - gebied geselecteerd, exporteren gekozen en opgeslagen als .gpx bestand op de computer. Wat ik me afvraag is moet ik in het exporteer blokje nog iets aanklikken bij kaart en bevraging?
Inge1 schreef:OK top - ga ik straks nogmaals naar kijken en proberen of het lukt. De andere is inmiddels opgeslagen.

Net geprobeerd - gebied geselecteerd, exporteren gekozen en opgeslagen als .gpx bestand op de computer. Wat ik me afvraag is moet ik in het exporteer blokje nog iets aanklikken bij kaart en bevraging?
Nee, alleen als gpx opslaan is genoeg. Optie "kaart" is als je een screenprint wilt opslaan, "bevraging" als je de query wilt bewaren als tekstbestand voor later gebruik.
Super :D ! dank voor de extra toelichting!
Ik heb zeer ruime ervaringen met Engelse jeugdherbergen (youth hostels) en dat al vanaf 1972. Maar het aantal adressen is in de loop der jaren sterk verminderd en het is daarom zaak tijdig te reserveren, want vol=vol! Het ontbijt is vaak typisch Brits: een bord met white beans in tomato sauce, bacon, baked egg, sausage and toasts. En dan a cup of coffee or tea with a cloud of milk.
Bijvoorbeeld vanaf Harwich is de dichtstbijzijnde jeugdherberg in Brantham, 20 kilometer fietsen en je moet daar voor 22 o'clock aanwezig zijn en dat is wat krap voor de dagboot van Hoek van Holland. Het is een klein gebouw met 20 bedden en je moet daar zelf je eten meenemen.
Maar het fietsen in Engeland is een van de mooiste wat je in Europa kan doen, helemaal top. Links fietsen vind ik heerlijk!

Afbeelding
De 'youth hostel' van Cambridge. Hier ben ik al drie keer geweest en aan de balie spreekt men Nederlands! Eigen foto 1972.
Martin - dank voor de aanvulling.

Ervaring ermee heb ik ook voldoende - ga daarom komend weekend al een bedje in London reserveren. De rest - indien nodig, prefereer de tent - doe ik onder weg dwz Bath.
De tovenaar schreef:Mbv Overpass kan je de hostels uit OSM exporteren, zie http://overpass-turbo.eu/s/l50
Kies op "uitvoeren" en daarna exporteren als gpx. Dat bestand kan je dan als poi bestand of gpx naar je GPS zenden.

Wat doe ik fout: ik heb uitvoeren gekozen, daarna exporteren als gpx en opgeslagen. Als ik het daarna wil openen met mapsource krijg ik een foutmelding " .....gpx kan niet worden geimporteerd"? Misschien iemand een idee wat hier misgaat?
Bol schreef:Wat doe ik fout: ik heb uitvoeren gekozen, daarna exporteren als gpx en opgeslagen. Als ik het daarna wil openen met mapsource krijg ik een foutmelding " .....gpx kan niet worden geimporteerd"? Misschien iemand een idee wat hier misgaat?
Je doet niets fout, dit ligt aan Mapsource, die herkent helaas niet alle GPX formaten. Hetzelfde probleem heb ik met tracks gemaakt in Osmand. De oplossing is om de file te converteren met Javawa rtwtool.
De tovenaar schreef:
Bol schreef:Wat doe ik fout: ik heb uitvoeren gekozen, daarna exporteren als gpx en opgeslagen. Als ik het daarna wil openen met mapsource krijg ik een foutmelding " .....gpx kan niet worden geimporteerd"? Misschien iemand een idee wat hier misgaat?
Je doet niets fout, dit ligt aan Mapsource, die herkent helaas niet alle GPX formaten. Hetzelfde probleem heb ik met tracks gemaakt in Osmand. De oplossing is om de file te converteren met Javawa rtwtool.

Gelukt, thanks!