Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Zeeland - Forum Wereldfietser

Nieuw Zeeland

Vanavond bij NPO1 om 20.30 begint er een drie delege serie over Nieuw Zeeland. Mooie fietsbestemming
Misschien wel mooiste...
Ik heb 'em zelfs op dvd opgenomen, mooi maar het gaat om een natuurfilm en geen fietsroutes te zien. Helaas onbetaalbaar qua geld voor me.
Nee, geen fietsroutes, had ik ook niet verwacht, maar wel heel mooi en misschien voor sommige aanleiding om op die plekken eens te gaan fietsen.
Voor wie wel routes zoekt kan ik van harte aanbevelen: Pedallers' Paradise. Mooie route's door een prachtig land. Even op Google zoeken en je kunt ze bestellen.
Ik heb vooral die voor het Noordereiland gebruikt maar ik twijfel niet of die op het Zuidereiland zijn nog veel mooier.
Ronald van der Perk schreef:Vanavond bij NPO1 om 20.30 begint er een drie delege serie over Nieuw Zeeland. Mooie fietsbestemming
Jammer, ik mag niet kijken wegens rechtenbeperking en dat soort onzin.
CorneK schreef:Voor wie wel routes zoekt kan ik van harte aanbevelen: Pedallers' Paradise. Mooie route's door een prachtig land. Even op Google zoeken en je kunt ze bestellen.

Ik zocht net ff snel, maar een paperback van alleen het Noordereiland kost bij Amazon $100, :shock: moet dan wel errug speciaal zijn.
Beter daar kopen, Jopie. Of hier op wf een tweedehandsje op de kop tikken.
Ja, ga ik ook zeker doen. Maar om eerlijk te zijn ben ik niet zo met boekjes, vooral niet met de enorme schat aan info op 't internet en al die prachtige onmisbare video's en natuurdocu's. Ik kom eigenlijk tijd te kort om al dat moois te bekijken. :)
@ Yopie
Wellicht heb je aan dit bericht in Zweden niet veel, maar bij Pied a Terre, reisboekhandel in Amsterdam, kocht ik onlangs Pedallers' Paradise Cycle touring guide to New Zealand's South Island - Fietsgids Nieuw-Zeeland Zuidereiland voor
€ 13.95. (Voor dezelfde prijs is ook het zusje over het Noordereiland verkrijgbaar.)

Een prima handzaam boekje met allerlei nuttige informatie. Dat boekje zit bij mijn komende fietstocht over het Zuidereiland dus in mijn stuurtas.

Jan
Dat is idd een veel betere prijs! 8)
Ronald van der Perk schreef:Nieuw Zeeland. Mooie fietsbestemming
gios schreef:Misschien wel mooiste...
Ongetwijfeld een mooi land, maar waarschijnlijk overgewaardeerd als fietsland omdat het zo ver weg (en dus hip) is. Enkele jaren terug werd in dit topic nog duidelijk gemaakt dat Nieuw Zeeland vooral een mooi autoland is, waar je als fietser vaak verdomd goed op moet passen.

[elefant in room] Bovendien kan ik weinig reisbestemmingen bedenken waarvoor meer kerosine verbrand moet worden om er vanuit Nederland te komen dan Nieuw Zeeland [/elefant in room].
Times, they are a changing;

kijk maar eens hier;

http://nzcycletrail.com

of deze

http://www.touraotearoa.nz

5 jaar geleden dacht ik ook nog dat NZ geen goed fietsland is…volgend jaar gaan we het weer proberen nu er zoveel fiets-infrastructuur is.

BertV
Voor de komende beurzen zoeken we nog een informant Nieuw Zeeland op fietsers informeren fietsers. Wie heeft daar gefietst en wil informatie geven? Interesse? stuur even een PB-tje.