Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grens LAOS-CAMBODJA, visum te krijgen aan grens? - Forum Wereldfietser

grens LAOS-CAMBODJA, visum te krijgen aan grens?

Zoveel verhalen gehoord...ik weet dat je de grens over kunt van Laos naar Cambodja tegen betaling. Het is me alleen nog niet duidelijk of je daarmee ook een visum voor Cambodja kunt krijgen aan de grens.
Iemand ervaring? Ik hoor het graag...dank!
Saskia

Is er iemand die Saskia kan helpen met haar vraag?

Tot zover ik weet kun je daar geen visum krijgen, die moet je in Vientiane aanvragen (of in Thailand/Vietnam enz.). Wat betreft de betaling dat hangt af van degene die werkt en hoeveel dorst hij heeft. :lol: Wij moesten bv 1US$ betalen maar we hebben ook mensen gesproken die moesten meer betalen.

En niet te lang op het asfalt blijven rijden (in Laos), op een gegeven moment moet je linksaf het bos in en dan is het 6 km naar de grenspost. Als je wel te lang doorblijft rijden kom je bij de rivier en moet je of terug naar de afslag of met de boot Cambodja in (en wat je daar voor moet betalen....).

Veel plezier.

Dennis.

Wij waren er in november 2004 en toen kon je nog geen visum aan de grens krijgen.
Wel kon je het bij de Don eilanden laten regelen dat er een visum en twee /drie dagen tijd voor je in orde werd gemaakt. Je geeft dan je paspoort af en dat wordt naar Vienstiane gevlogen alwaar een visum geregeld wordt. Dat kost wel wat, natuurlijk
groet Hanneke
Dank je wel voor jullie reacties!

Ik hoop zo dat er een recent bericht komt, dat je wel een Cambodjaaans visum kunt kopen aan de grens.

Zou je anders in Thailand 2 x een Cambodjaans visum kunnen kopen?

We vliegen naar Bangkok, vertek uit Ho Chi Min.
Waarschijnlijk gaan we vanuit Cambodja een rondje zuid Laos doen, dan weer terug Cambodja in. Mmm.

Groetjes Saskia

warschijnlijk kan je wel een multiple entry visa kriujgen in bangkok, gewoon effe vragen.
dennis en marijcke hebben gelijk, een aantal kmvoor de grens buigt de weg naar rechts, maar op de fiets moet je rechtdoor het zandpad op en het bos in.
ik moest, ondanks dat ik een visa had, iets van een 2 usd aan de lao douane en 1 usd aan de cambodiaase douane betalen.

Dag Saskia,

Je echt geen visum krijgen aan de grens! Het is een grensovergang die niets voorstelt. Een houten gebouwtje in Cambodja, en een nog kleiner gebouwtje in Laos. Koop je visum voor Laos in Phnom Penh (let wel op dat men behoorlijk wat extra kan vragen), of in een ander buurland als je dat lukt.

Succes, Cor

Beste Saskia,

Ik ben in december 2005 van Laos naar Cambodja gegaan en kreeg aan de grens voor $ 25,- een visum voor een maand (Hier duurder)

Andersom kan volgens mij niet.

Veel plezier in Cambodja

Klopt.
Vanuit Laos kun je nu een Cambodjaans visum kopen bij de grens, zelf gemakkelijk te regelen. Omgekeerd kun je daar geen Laotiaans visum kopen.
Zie ook mijn gloednieuwe en uitgebreide fietsreisgids Cambodja "Stof en Stuiterasfalt". Te koop in de betere boekhandel maar ook direct bij mij te bestellen. Stuur een mailtje naar escaper@planet.nl
Bernadette Speet