Additionally, paste this code immediately after the opening tag: minder treinen met fietsplaatsen in Thailand - Forum Wereldfietser

minder treinen met fietsplaatsen in Thailand

Door het in gebruik nemen van nieuwe treinen zijn de mogelijkheden om een fiets mee te nemen beperkt.
Ik wilde met de vertrouwde Express nachttrein van Bangkok naar Nog Khai, maar deze trein rijdt niet meer. Er rijdt nu Special Express zonder bagagerijtuig. Ik kreeg wel alternatieven voor gelegd. De fiets kan wel mee in een Rapid dit is een trein zonder slaapplaatsen en alleen maar derde klas. Niet zo'n pretje voor een hele nacht. Wat mij ook werd aangeboden was een bed in de Special Express en mijn fiets zou dan met die andere trein komen. Ik zou dan wel op het station van Nong Khai op twee uur op mijn fiets fiets moeten wachten. Mijn keuze bedacht ik zelf. Ik boekte een voor mij een coupe met twee bedden in de eerste klas. Ik draaide mijn stuur een kwart slag en stopte mijn fiets in de hoes (die ik toch bij had als verpakking voor de vluchten). Vervolgens ging mijn fiets op het bovenste bed. Het personeel was akkoord en hielp mij met in en uitladen
. Kostte wel wat meer, maar ik had wel extra comfort.

Gloednieuwe trein met riant bed en een douche. Een scherm gaf mij alle informatie onderweg. Volgende station, werkelijke aankomsttijden en de snelheid van de trein. Topsnelheid was 82 km.
Valt dus mee voor een smalspoortje.
.
bert sitters schreef:[...]Vervolgens ging mijn fiets op het bovenste bed. Het personeel was akkoord en hielp mij met in en uitladen
. Kostte wel wat meer, maar ik had wel extra comfort.
En je fiets kwam lekker uitgerust aan! :lol: Mag ik vragen wat je op deze manier kwijt was voor die rit van een ruime 600 km?

Carl
Dat kaartje kostte 1.800 baht in plaats van een bed achter het gordijn in de airco tweede klas voor 800 baht.
bert sitters schreef:Dat kaartje kostte 1.800 baht in plaats van een bed achter het gordijn in de airco tweede klas voor 800 baht.
Omgerekend de lieve som van zo'n 48 euro. Daar mag de fiets bij NS niet voor in zijn eigen bedje liggen.

Bedankt voor de informatie Bert, en indien je daar nog bent, veel fietsplezier gewenst.

Carl