Ik ben ook afgestapt van de stuurtas en gebruik nu deze:
https://www.revelatedesigns.com/index.c ... leFrameBag
Let wel even op de goede maat
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:daulagari schreef:Als je tot nu toe je camera/mobiel/portemonnee in je voortassen deed lijkt een frametas me geen goed idee, die kan je namelijk niet zomaar mee nemen bijv. even de winkel in.
Maar een tasje waar je je spullen in steekt dat vervolgens in de frametas (of andere niet snel afneembare tas) gaat lost dat 'probleem' natuurlijk in een handomdraai op. Plastic tasje, boodschappentasje ofzo. Kunnen de boodschappen waarvoor je bent afgestapt er ook gelijk bij. Hoe comfortabel dat rondsjouwt hangt uiteraard nogal af van onder andere de grootte van je fototoestel.Wim schreef:Het probleem is echter dat je de tas er ook makkelijk af wilt kunnen halen.
Mijn ervaring met de compact met tegenwind / regen zijn niet echt positief. Dit model gaat namelijk open van de verkeerde kant. De oude vertrouwde ortlieb in combinatie met niet al te veel zooi in je voortas stoppen is prima.Eric Schuijt schreef: Kijk eens naar de Ortlieb Compact; die is lekker klein en kan je niet te zwaar maken.
Neem vooral je spullen mee naar de winkel zodat je kunt passen.
bedankt, zal waarschijnlijk inderdaad een zadeltas worden met ruimte voor compacte camera, mobiel, portemonnee en paspoort.Marco Meijerink schreef:Hoi Michiel,
Als je veel onverhard fietst dan zou ik eens kijken of je ook zonder stuurtas kan. Wij hebben de stuurtas al lang geleden weg gedaan. Teveel balast aan het stuur, minder controle over je stuur en je verliest een deel van het zicht op de weg.
Het hangt er een beetje vanaf hoe groot je camera is maar waarom kijk je niet naar een zadeltas? Elke tas die met de onderkant los hangt (stuurtas, voortas, zadeltas) is meer 'geveerd' dan een tas die in het frame hangt met de onderzijde tegen het frame aan. daar zou ik niet zo snel mijn camera in durven te stoppen. Als je een frametas vindt die aan de onderzijde vrij is dan zou ik daar minder problemen mee hebben. Veel succes met zoeken.
Marco