Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Solo van Italië naar Noordkaap - Forum Wereldfietser

Solo van Italië naar Noordkaap

Ik zag vorige week op Facebook een bericht langskomen over een nieuwe fietswedstrijd van Italië naar de Noordkaap. Start 29 juli. Circa 4000km. Vergelijkbaar met de transcontinentalrace: route is aan de deelnemer, mits de drie vooraf bepaalde stempelposten worden aangedaan, volledig zelfvoorzienend.
Ik kan het bericht niet terugvinden en kan ook op internet niets achterhalen, geen site, noch de naam van dit evenement.
Kan iemand me helpen?
Sorry. Na dagen lang zoeken en niets vinden, kom ik het nu bij toeval tegen: NorthCape4000.
Ik kan mijn bericht niet verwijderen.
Excuses voor deze spam
Mooi! Hierde link waar behalve de stops Florence, Brenner, Nuremberg, Stockholm, Rovaniemi, Nordkaap nog niets te lezen valt. Wordt geloof ik de langste bikepackingrace in Europa. 8)
En is voor mij wel erg dichtbij, mss rijden ze wel langs mijn dorp en roept dat fietsgevoelens op, zoals trekvogels elkaar roepen "Kom! Volg ons! Sluit je aan en doe mee!" :D

Thanks voor het delen!
Leuk initiatief, zo zie je maar dat de Noordkaap altijd blijft trekken al vind ik het een van de lelijkste plekken van Noorwegen ;)
Ik vraag me af in hoeverre je ergens de ferry zou mogen nemen. Of is het verplicht door Denemarken en dan de Oresund brug?
Als je op het plaatje van de site http://www.northcape4000.com/ kijkt, die verder nog niets heeft te melden dan Coming Soon, dan zie je dat er 2 keer een ferry genomen wordt.
Dit wordt denk ik iets voor diegenen die niet mee kunnen doen met de Trans-Continental (waarvan de inschrijving net is gesloten) en die begint een dag eerder op 28 juli.
Ander verschil is dat je ook weer een heel stuk terug moet fietsen. De Trans-Continental eindigt dit jaar bij Kastraki met onder andere dit uitzicht: Afbeelding

De terugreisopties zijn hier volgens mij een stuk beter dan in het hoge noorden.