Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Philly Bike Expo - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Philly Bike Expo

Er zijn zeker verschrikkelijk arme mensen in de VS, maar we moeten in onze verbazing dat dat nodig zou zijn en onze terechte verontwaardiging daarover niet vergeten dat de meeste Amerikanen gewoon wel degelijk erg welvarend zijn. Afgezien van wat oliestaten en paradijzen voor belastingontduikers is Amerika gewoon het rijkste land ter wereld, en is dat al heel lang. Alle onderzoek laat zien dat de Amerikaanse economie al zeker een eeuw steeds weer de motor is van de technische vernieuwing in de wereld. En daar profiteren de Amerikanen in eerste instantie zelf van (en wij vervolgens ook).
Dat die rijkdom vervolgens in een toch wel andere bike culture resulteert is dan misschien weer niet zo gek.
Wim schreef: Ik heb ook nog de schakelgreep van co-motion kunnen uitproberen. Die liep heel mooi soepel, maar is wel groot/dik: alleen voor grote handen.
Ik heb deze rohloff greep in 2012 bij co-motion zelf in eugene geprobeerd. Ik vond m zelfs voor mijn handen te groot. Zal wellicht te maken hebben met de grootte van de handlebar die gebruikt wordt.

Een vergelijkbare beurs is deze
http://oregonframebuilders.org/exhibitors/
in vergelijk met een aantal jaren geleden is het concept wel iets veranderd. Vreemd genoeg was Chris King (wordt gemaakt in portland) hier niet van de partij....
Maar het blijft idd altijd leuk dergelijke beurzen te bezoeken en de verschillen tussen Europa en de USA te zien.

De Amerikaanse markt is idd anders dan de Europese. Het gebruiksdoel is ook anders. Fietsen wordt niet gezien als een manier om van A naar B te komen.
Woon-werk fietsen gebeurd meestal op randonneurs of touring bikes (al dan niet uit de 80's) en vaak in fietskleding/spandex. Waarom er in de binnenstad vaak op klikpedalen gewoond-gewerkt wordt verbaasd mij gezien dynamiek van het verkeer (Lees rijgedrag van automobilisten); infra en korte afstanden.
In de lagere inkomens klasse wordt meestal een ATB gebruikt; en vaak zonder verlichting.

Walter
Terzijde:
Walter M schreef:De Amerikaanse markt is idd anders dan de Europese. Het gebruiksdoel is ook anders. Fietsen wordt niet gezien als een manier om van A naar B te komen.
Woon-werk fietsen gebeurd meestal op randonneurs of touring bikes (al dan niet uit de 80's) en vaak in fietskleding/spandex.
Mijn vriend uit Eugene, OR vertelde me dat Batavus ooit jammerlijk mislukt zou zijn op de Amerikaanse markt. De Nederlandse folders zouden de Amerikaanse plank volledig misgeslagen hebben: mensen in daagse kleding, of zelfs in pak, op fietsen! Vonden ze in de VS nergens op slaan.

Fietsen koop je bij Walmart op de afdeling Kinderspeelgoed, of Sportuitrusting.

Groetjes,

Carl
Daar komt bij dat je in grote delen van de VS geen spatborden nodig hebt. Hier aan de oostkust regent het maar een paar keer, maar dan in enorme bakken. In California regent het nooit. Alleen in het nw regent het wel zoals bij ons.
Fietsen om je te verplaatsen is ook soms gewoon onmogelijk. Een groot deel van de winkels bij mij in de buurt is per fiets niet bereikbaar. En dat is dan in een chique universiteitsstadje waar nog veel gefietst wordt.
Wim schreef: chique universiteitsstadje
Gokje: Princeton?
Haha...ik had mijn gok gebaseerd op jouw recente verhalen over de Raritan river. Ik heb daar tussen 2002 en 2003 dagelijks langsgefietst met mijn 99$ Walmart fiets op weg naar mijn werk (niet Princeton, maar Rutgers). Mooie (en lange) fietsweg trouwens.
Aanstaand weekend is deze show er weer. Op de site staat deze flickr in ieder geval: https://www.flickr.com/photos/148292549@N08/

Afbeelding
Ja ik kreeg ook weer een uitnodiging. Helaas ben ik deze keer niet in de buurt, maar daarom een dezer dagen maar eens bij Alex Singer kijken. Kan ik mooi zo'n Velib uitproberen om er naartoe te fietsen. Zo'n huurfietsen systeem hadden ze trouwens in Philadelphia ook.
Philly Bike Expo 2016
Closing ceremony after the frame builders group photo was taken. There were 40 FBs displaying this year.
Afbeelding
Show promotor Bina Bilenky is on the extreme right, standing on a chair. Her father, and co-pomotor Steve Bilenky, has is back to the camera.
Philly Bike Expo Roundup
Afbeelding
Royal H.
Voor meer:
http://velo-orange.blogspot.nl/2016/11/ ... undup.html