In juli 2017 ga ik samen met mijn broer vanuit Nederland naar Srebrenica fietsen. Ons plan is om de limes route te volgen. Maar vanaf Oostenrijk/Donau is het nog een vraagteken. Het liefst willen we over een autoluwe route over fietsbare wegen Heeft iemand suggesties wb het vervolg van de route vanaf Oostenrijk/Donau?
Je kunt gewoon de Donau route blijven volgen tot aan Vukovar aan toe en daar naar het zuiden afbuigen. (Of vanaf Bratislava de EV13 de Iron Curtain trail tot Vukovar) Via Vinkovci en Brcko naar Bijeljina en dan een route langs de Drina proberen te vinden voor in het begin zal dat lastig zijn, vanaf Loznica (aan de Montenegrijse kant) zal de weg meer de rivier volgen de weg er langs is prima te fietsen en niet al te druk. Drukte hier is overigens een relatief begrip, soms is 10 auto's per uur al veel.
Of je naar Srebrenica moet gaan is een andere vraag, die zul je voor jezelf moeten beantwoorden. Ik ben een aantal keren in de gelegenheid geweest om er naar toe te fietsen en heb er toen toch bewust van afgezien.
Als je daar eind juli aankomt is het daar ondanks dat dat het er echt wel mooi groen is ook erg heet.