Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vlissingen-Knokke - Forum Wereldfietser

Vlissingen-Knokke

Hallo allemaal,

Ik ben voornemens om in de herfstvakantie met mijn zoontje (bijna 8 jaar) twee dagen te gaan fietsen (van Vlissingen naar Knokke en weer terug). Overnachten zullen we in Knokke doen in een tentje. Nu ben ik benieuwd of er nog tips zijn qua routes. Ik heb zelf al wat rondgekeken (ik fiets het liefst zo rustig mogelijk), maar kom er nog niet helemaal uit. De dagafstand wil ik op maximaal 50 kilometer houden.

Met vriendelijke groet,
Jaco

P.s. Ook campingtips zijn welkom!
Vlissingen-> veerboot Terneuzen -> bordjes LF1 volgen (rechtsaf na de boot) -> bij knooppunt 14 naar knooppunt 83 (hier verlaat je de LF1) en zo door de duinen blijven fietsen - > in Cadzand Bad knoopunt 32 en langs de kust blijven tot knooppunt 20 (voorbij de grote camping) Hier langs het Zwin blijven. Zelf vind ik Knokke )noch Het Zoute) erg bijzonder; camping Zilvermeeuw is wel aardig. We blijven meestal in Retranchement hangen (camping Wachtsluis) en rijden vanaf hier tochtjes (vanaf knpp. 30 -52 - 47 - 44 -> Knokke Albertstrand - knpp 68 - 45 retour. Onze jaarlijkse bedevaart. Het Zwin onthaalcentrum is misschien ook nog een bezoekje waard.
Dank voor je reactie! Ik ga hem eens op m'n garmin zetten.
Nou, we hebben deze route zowel heen als terug gefietst (terug was een wens van m'n zoon) en het was een groot succes! Zeker voor herhaling vatbaar. Inderdaad is het fietsen door Knokke niet prettig (zeker niet met al die wegwerkzaamheden), dus dat mijden we de volgende keer liever. Het bezoekerscentrum was op maandag en dinsdag gesloten, dus dat ging niet door.
Nogmaals, een prachtige route!
Klinkt leuk! Waar sliepen jullie nu uiteindelijk en wat was de dagstand per rit?
We hebben overnacht op camping Holiday Village Knokke. Dit was één van de weinige campings die nog open waren.
De dagafstand was ongeveer 40 kilometer, waarbij mijn zoon zonder bagage fietste. Ik denk dat 50 ook nog wel te doen was geweest voor hem.