Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikerafting - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bikerafting

Iponel schreef: vanaf 1 december 2dehands kerstverkoop! http://www.packrafting-store.de/Christm ... :::46.html
Mooie tip en een geweldig kerstkado! Voor mij zit het er helaas niet in, kan het nog lang niet betalen :(
Tis wel flauw, dacht met een fatbike klaar te zijn maar nee hoor, dat vraagt om dure bikepacktassen, -30°C kampeerspullen, een packraft, deelbare peddels, waterdichte kleding .. wat zal hierna komen? :?
Iponel schreef:Ben je zeker dat je aldaar niet liever een kano hebt als je dit ziet? :twisted:
Ik heb een kano, maar daar past geen fatbike op, tenminste dat heb ik nog niet geprobeerd (tis een kajak).
Heb ook een open kano waar met gemak twee fietsen inpassen maar die is alleen loodzwaar. Weet niet hoeveel kilo maar heb hem weleens op een bospad mee omhoog gesleurd en dat was niet echt gemakkelijk. Vooral niet heuvelafwaarts, de zware kano duwde de fiets gewoon dwars door de remblokjes naar beneden en bij de eerste bocht lag ik tussen de bomen. Niet echt voor herhaling vatbaar dus.
Hier wat plaatjes voor inspiratie (of hoe het juist niet moet?):

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Iponel schreef:Maar geen goed plan om zonder wildwaterervaring daar te gaan experimenteren vermoed ik. En al zeker niet solo Yopie, wellicht is een drysuit zeker geen luxe voor jou ginds.
Ik heb nul wildwaterervaring, alleen gewoon stromend water met wat kleine stroomversnellingjes/rotsen enzo. Heb wel wildwaterervaring met de fatbike en zwemmen-achter-de-fiets heb ik ondertussen ook geleerd maar dat telt vast niet he? :wink:
En de afgelopen herfst heb ik ook nogal vaak ontmoetingen met te diepe plassen gehad, is ook een soort zwemmen. Of wacht zal er zo een filmpje in het fatbike topic posten, dat is hier weer offtopic. Verwarrend hoor :)

Een drysuit heb ik ook nog niet, die zijn ook al niet te betalen. En solo .. tja dat zal wel moeten want niemand is zo gek dat ie met me mee wilt. Maar als ik eerst ff oefen met eskimoteren en niet gelijk op 't wildste water ga moet het solo toch wel te doen zijn? Een fietshelm heb ik al. :wink:
Zag een instructiefilmpje van een eskimorol met een raft, het zag er wonderbaarlijk makkelijk uit (okee, 't was zonder dikke fiets/bagage). Kan het filmpje alleen niet zo snel meer terugvinden ..
En Iponel, dankje voor je bezorgdheid, altijd leuk te lezen.

Fietsen in rustig water is trouwens ook een kunst, zoiets als dit:
Afbeelding
Iponel schreef:Die slee op die alweer dromerige plaatjes, ik zit hier verbaasd te lachen. Geniaal! Wat een schitterende manier van reizen ook, die site... wauw.
Okee, dan hier ook 't youtube filmpje:
Heeft iemand al van deze firma gehoord http://kokopelliraftco.com/
Zijn nog maar een paar jaar bezig maar beweren dat ze dezelfde kwaliteit als Alpacka leveren , prijzen zien er goed uit , moet ze wel nog in België krijgen :D
:idea:

Ziet er goed uit. Dankzij je tip wat gebruikservaringen gelezen en die zijn toch wel allemaal positief.
De opblaasbare bodem kan misschien als, weliswaar kort, slaapmatje gebruikt worden?

Dus na de Trekraft alweer een nieuw alternatief voor Alpacka, lijkt mij. Plannen om ze in de verhuur te brengen Verreweg? Een weekendje weg om ze naast elkaar uit te testen zou fijn zijn.
Yopie, hier een kleine topic op "packrafting.org" over solo op pad gaan: http://packrafting.org/forums/viewtopic.php?f=2&t=859

Hoeft inderdaad niet noodzakelijk onveiliger te zijn. Mits goeie voorbereiding, terreinkennis,... Je ervaring met solo in ruige omgeving fietsen deed mij reeds vermoeden dat je niet onbezonnen wildwateromgevingen gaat opzoeken van bij het begin. :wink:
Iponel schreef::idea:

Ziet er goed uit. Dankzij je tip wat gebruikservaringen gelezen en die zijn toch wel allemaal positief.
De opblaasbare bodem kan misschien als, weliswaar kort, slaapmatje gebruikt worden?

Dus na de Trekraft alweer een nieuw alternatief voor Alpacka, lijkt mij. Plannen om ze in de verhuur te brengen Verreweg? Een weekendje weg om ze naast elkaar uit te testen zou fijn zijn.
Zowel verkoop als verhuur ,
Het idee van de Tizip met de extra opbergruimte is echt wel knap gevonden .
Indien er interesse is wil ik wel een weekend organiseren , we kunnen er alleen maar van leren , ik ook trouwens .
YouTube-filmpje-invoeg-probleem
https://www.youtube.com/watch?v=1a6-xAO5Dik#t=37

Fantastisch inderdaad! Enig idee van het volume van 2 bags (niet direct gevonden via google)? Levert wellicht meteen wat meer stabiliteit op en minder zichtbelemmering.

Hier zeker interesse om eens een weekendje te gaan varen, joepie!
Verreweg schreef: Indien er interesse is wil ik wel een weekend organiseren , we kunnen er alleen maar van leren , ik ook trouwens .
Leuk, ik wil wel hoor! tis alleen een beetje ver :? .. en mag de fatbike dan ook mee?
Verreweg schreef:Heeft iemand al van deze firma gehoord http://kokopelliraftco.com/
Ik zag dit instructie filmpje over de Kokopelli Renegade maar ben zelf niet zo gecharmeerd van het 'tentstokjes-systeem' om de spraydeck te bevestigen. Dat wordt denk ik met dikke handschoenen aan en een laagje ijs enzo een vervelend klusje. Die rits lijkt me om eerlijk te zijn ook niks, ritsen in een boot?! En ook hier hetzelfde verhaal bij vorst/ijs en dikke handschoenen, het lijkt me daarom ook eigenlijk meer een mooi-weer raft. Maar misschien vergis ik me hoor.

Hier nog een filmpje over de rits in een Alpacka raft, en dan vooral over zandkorrels/vuil etc. IJs vind ik zelf erger dan zandkorrels, het groeit overal spontaan op, je ziet niet wat erin zit, 't vreet ketting/tandwielen razend rap op dus ik geloof steeds minder in een rits ..
Iponel schreef:De opblaasbare bodem kan misschien als, weliswaar kort, slaapmatje gebruikt worden?
Heb al verscheidene plaatjes gezien dat men gewoon op de raft slaapt, wel zo makkelijk als je een tarp hebt. 8)
http://www.justacoloradogal.com/2013/09 ... izzly.html

Afbeelding

Dit vond ik ook wel een handige tip, om snel een stukje land te overbruggen:
Afbeelding
Iponel schreef:Yopie, hier een kleine topic op "packrafting.org" over solo op pad gaan: http://packrafting.org/forums/viewtopic.php?f=2&t=859
Thanks, zal het zo lezen, altijd leuk.

In je eerder geplaatste link vond ik deze: http://lacemine29.blogspot.se/2012/04/l ... eekin.html
Intressant leesvoer over oa boat-to-bike verwisseling, dat een bagagedrager niet handig is (zowel bij het fatbiken als bikeraften) en dat compacte setups op de raft erg fijn zijn. Dus het liefst beide wielen eraf, zo ook de pedalen, zelfs het stuur.

Hier wat voorbeelden en bijbehorende tekst:

Both wheels off and stacked, both pedals off, even bars off, then strap pack on as counterweight to wheels. Low and compact, easy to manhandle the boat on shore, more maneuverable in swells or surf, with less chance of something catching water and pulling that side down.

Afbeelding

Contrast their setups with my (n)ever evolving shitshow below:

Afbeelding

Afbeelding
Packed high and wide like this my setup was tippy in waves, unstable in wind, and much more likely to 'catch an edge' and flip. The wonder is that I only swam once.
Yopie schreef: ... het lijkt me daarom ook eigenlijk meer een mooi-weer raft.

... IJs vind ik zelf erger dan zandkorrels, het groeit overal spontaan op, je ziet niet wat erin zit, 't vreet ketting/tandwielen razend rap op dus ik geloof steeds minder in een rits ...
Ik denk dat je daar zeker een punt hebt. Die rits vraagt ook de nodige zorg. Mij schrikt ze voorlopig niet af. De fiets op de raft met een drybag waar het nodige om de dag door te komen inzit, en al de rest mooi weggestoken. Vermoedelijk moet dat wel lukken.

Die omgekeerde boot als slaapplek is leuk, tarpje erover en genieten van het kampvuur/ uitzicht. Beetje hangmat-achtig. Wel opletten bij regen want je ligt wellicht in een kuip?
Vanop de Alpacka-site over het Cargo Fly ritssysteem:
Is this option right for everyone?
NO. If you are using your Alpacka raft to take longer trips and/or whitewater, we can't stress enough how much this will improve your boat's performance. If you are using your boat for mellow day trips, you don't need to spend the extra money.

How does this affect the handling of your boat?
The boats handle so much better it is hard to believe you are paddling the same craft. The weight in the tubes makes the boat handle more like a hardshell craft. It gives your boat momentum and maneuverability. By lowering the center of gravity, the boat is also more stable.

Op de eerste pagina hier staat een man die Europa rondfietst (of ge- heeft) en vaart met die "Explorer 42". Een tweepersoons die ook gebruikt kan worden als meer flexibele/ ruimere "soloboot". Voor fietsers misschien nog niet zo'n gek idee. Komt in ieder geval op mijn lijstje te staan. Lijkt mij ook plezant om een duo dagtochtje mee te maken.
Even voor de mensen die eventueel interesse hebben , we zijn de eerste bestelling
van de kokopelliraftco packrafts aan het klaarmaken .
Aangezien het verzenden belachelijk duur is ( 120 dollar/stuk ) willen we 2 of 3 x per jaar bestellen om zo de verzendkosten te beperken .
Indien je graag een packraft wil bestellen of meer info wil over de exacte prijs mag je me altijd even mailen via verreweg at telenet punt be .

Mvg
Peter
Iponel schreef:Vanop de Alpacka-site over het Cargo Fly ritssysteem:
Is this option right for everyone?
NO. If you are using your Alpacka raft to take longer trips and/or whitewater, we can't stress enough how much this will improve your boat's performance. If you are using your boat for mellow day trips, you don't need to spend the extra money.

How does this affect the handling of your boat?
The boats handle so much better it is hard to believe you are paddling the same craft. The weight in the tubes makes the boat handle more like a hardshell craft. It gives your boat momentum and maneuverability. By lowering the center of gravity, the boat is also more stable.
Klinkt mooi en eigenlijk ook heel logisch. Maar toch blijf ik zelf twijfelen, zou graag eerst ervaringen willen lezen/horen over ijs/zandkorrels etc.
Iponel schreef: Op de eerste pagina hier staat een man die Europa rondfietst (of ge- heeft) en vaart met die "Explorer 42". Een tweepersoons die ook gebruikt kan worden als meer flexibele/ ruimere "soloboot". Voor fietsers misschien nog niet zo'n gek idee. Komt in ieder geval op mijn lijstje te staan. Lijkt mij ook plezant om een duo dagtochtje mee te maken.
Een 2pers. lijkt mij ook leuk, vooral omdat niet iedereen een raft in de kast hebt liggen. Maar voor die ene keer dat er iemand zo gek is dat ie mee wilt een 2p aanschaffen vind ik ook een beetje dubbel. Die Explorer weegt ook een halve kg meer maar is wel (heel raar) opgerold een kleiner pakketje: 18x51cm. De Alpacka en Yukon Yak zijn 23x61cm.

Iponel, hoe zwaar en lang ben jij ook alweer? Maar als je voor de 2p Explorer gaat zal dat waarschijnlijk niet belangrijk zijn?
Ik kom met mijn 5'7" lengte en 33" benen uit op de Alpacka en ga daar denk ik maar voor sparen. Met een spraydeck/spatzeiltje erbij worden dat vast mooie avonturen, heb er in ieder geval erg veel zin in. :)


Bikeraften gaat ook prima met een racefiets. Leuk ook hoe ze de peddels aan het frame hebben geknoopt, want meestal zie je ze in rugzakken:
Bron

En hier met een fatbike, met een zeer passend en vrolijk muziekje 'Enjoy yourself" :D
Bron

hier de link met nog een paar filmpjes:
http://lacemine29.blogspot.se/2012/10/f ... irect.html
Als je geen geschikte fiets voor ruig terrein hebt maar wel een packraft is dit misschien ook een idee, een Monowalker, een eenwielig karretje.

Weet niet hoe zwaar 't is, het gewicht hangt grotendeels aan je heupen en steunt natuurlijk op het wiel dus het zal wel meevallen maar toch .. ik heb liever een fatbike die de zooi draagt. :wink:

Deze man is er wel gelukkig mee, hij heeft trouwens 35 kg bagage, dat is niet niks:

Ik ben eens met een packraft een stukje Grensmaas gaan verkennen (gehuurd via Willem van Off-trail) en vond het best leuk en voor herhaling vatbaar. Ik zag Alistair Humphreys (microadventures) zijn packraft combineren met een Brompton en wil dit graag met mijn vouwfiets doen. Zijn er onder jullie mensen die dit combineren?
Zo ja: halen jullie de banden er dan ook af? Of de fiets uit elkaar?

Tot welke klasse rivier kan je eigenlijk nog best varen met een fiets erop?
Ik lees hier klasse III?


Ik vroeg eens info bij packrafting-store.de en ze antwoordden direct. Ik vroeg welke packraft zowel budget- als fietsvriendelijk was. Ze raadden de Curiyak aan wegens wat meer plaats voor bagage en een veel groter drijfvermogen t.o.v. de Scout (het antwoord kwam er overigens zeer snel). Denken jullie dat het spraydeck niet nodig is voor mij? (vouwfiets + geen wildwaterervaring en ook niet direct wat wilds opzoekend, dus kalme zee, meren, een kleine versnelling)

Fijn dit topic :). Ik ben geïnteresseerd in die aankoop van de Kokopelliyaks, maar heb ook wel vragen bij die rits! Zijn ze al besteld?

Ook geïnteresseerd in weekends!
Juut schreef:Ik zag Alistair Humphreys (microadventures) zijn packraft combineren met een Brompton en wil dit graag met mijn vouwfiets doen.

Leuk Juut! nog een enthousiasteling. :D

Hier de link naar Alastair Humphreys bikeraft avontuur in Schotland:
http://www.alastairhumphreys.com/microa ... e-islands/
Met twee vouwfietsen die verschillend met bagage bepakt zijn. De één zonder achterdrager maar wel met een voordrager plus stuurrrol en de ander heeft het precies andersom plus een stuurrol en een behoorlijk grote rugzak erbij (ziet er althans zwaar uit).
Hier wat plaatjes van hun setup:

Afbeelding

Afbeelding
Juut schreef:Tot welke klasse rivier kan je eigenlijk nog best varen met een fiets erop?
Ik lees hier klasse III?
Heb zelf geen flauw idee. :)
Juut schreef:Zijn er onder jullie mensen die dit combineren?
Zo ja: halen jullie de banden er dan ook af? Of de fiets uit elkaar?
Nu heb ik geen vouwfiets maar het lijkt mij dat je die gewoon in elkaar klapt en klaar ben je.
En met de banden bedoel je dan de wielen of echt de banden? De wielen eraf lijkt mij niet nodig, 't zijn zulke kleine wieltjes. En de banden eraf, waarvoor zou je dat dan willen doen?

Hier de video van Alastair Humphreys, zij halen in ieder geval niet de banden en wielen eraf:





Nog een filmpje van een vouwfiets, vouwkarretje plus een vouwkano. Eerst fietsen door Antwerpen, daarna met de trein naar Gent en vervolgens peddelen op de Leie:

ik bedoelde de wielen ja :oops:

heeft iemand van jullie de curiyak?
Ik zat hier weer in 't bikepack-topic over bikerafting te babbelen dus verhuis ik m'n hele tekst en later ook de reactie van @Bladerdeeg maar hierheen, waar het hoort. Blijft wel moeilijk hoor, het juiste topic kiezen. :)
bladerdeeg schreef:Weet niet of je deze packraft gekocht hebt of leent, maar zelf heb ik een (fragiele, dat wel) erg lichte van Supai, de Flatwater Canyon. Dat samen met een peddel die erg licht is en waarvan de peddelbladen in het vakje kan waar normaal je waterzak in gaat (wel een 35L rugzakje). Erg licht samen en toch best compacter dan zo'n MRS/Alpacka ding.
Nu heb ik niet gegoogled maar superlicht en compact klinkt wel goed. Heb je er geen foto van, altijd leuk! Zit er ook een spatzeil bij en kan ie tegen wat woest water, rotsen, zand, fatbikes, zout water en ook tegen vorst want zag net een mooi filmpje van een packraft in de sneeuw, was weer erg inspirerend. 8)

Ik had een MRS microraft maatje M, net iets te groot voor mij maar dat kon niet anders want de dikke fatbike vraagt toch om groot. Maar als ik de bagage voor mijn voeten propte was er redelijk steun voor de voeten/benen. Het geheel weegt 3100gram maar dat is met spatzeil, zitkussentje, tas etc. Ik had de tas niet mee en zat ook op een drybag dus dat scheelde wat gewicht maar alles bij elkaar was het veel gewicht aan het stuur. Ging prima over terrein- en gravelpaden maar dikke mosvelden, moerasblubber, rotspaden en steile berghellingen was soms flink duwen. De fiets optillen lukte niet meer, was niet te doen, vooral niet met een zware rugzak en een dikke week voedsel erin.
Ook was ik door de hoog uitstekende peddels aan de rugzak snel uit balans, voelde gevaarlijk op steile bergpaadjes. Het maakte ook niet uit hoe strak de rugzak zat of dat de bladen naar een bepaalde kant stonden, ik bleef gewoon snel uit balans. En om niet steeds met de helm tegen de bladen te komen had ik ze ver naar achteren getrokken wat me ook uit balans bracht bij het steil omhoog duwen/klauteren van de fiets.
De fiets zelf deed het prachtig, die denderde gewoon over alles heen of stond geduldig te wachten tot ik weer wat energie had opgeladen, hij had geen greintje pijn. Ik denk niet dat die tocht met smallere banden en velgen was gelukt, denk dat er dan heel vaak was gevallen en wrs ook schade aan de velgen/spaken want ze krijgen enorm op hun donder tussen rotsblokken.

Ik zal later nog een klein verslagje maken, met wat plaatjes erbij. Hier alvast een paar over het bikepacken zelf:

Afbeelding

Het voelt wat raar een fiets met een bootje en peddels in een landschap waar je alleen kunt wandelen, daarom borrelde bij mij vaak die eeuwige fatbikevraag omhoog: 'Wat doe ik hier en waarom moet het altijd zo moeilijk?"

Afbeelding

En het was soms ook moeilijk, zoals hier in de smalle diepe smeltwaterpaadjes. De pedalen grijpen de zijkant dus je kunt niet fietsen maar het is te smal om naast de fiets te lopen. Dus je staat veel hoger dan de fiets, kromgebogen te duwen, je stapt en struikelt over rotsblokken, glijdt uit over plakken mos, glibbert door blubber en als je zwetend opkijkt zie je dat er kilometers lang geen verandering zal komen. Leuk hoor dat bikepacken, vooral met een zwaar bootje erbij. :lol:

Afbeelding

Maar zittend in de zon, leunend tegen een rotsblok, hete koffie slurpend en met een prachtig wijds uitzicht aan m'n voeten weet ik het weer: zonder die fiets had ik hier nooit kunnen peddelen en zonder die gekte in me had ik dit nooit beleefd. En juist dit soort momenten maakt het leven rijker, ik zou dit voor geen goud willen missen, je moet er wat voor doen maar tis het zeker waard. 8)

Afbeelding

Groen Lapland: zo ver je kijkt geen wegen, bewoning of enig ander menselijk ingrijpen. Hier kun je wekenlang alleen zijn, soms zijn er rendieren die je vreemd aanstaren maar verder hoor je alleen wind en vogelzang. En soms zie je je eigen nietige schaduw: een klein figuurtje op een veel te grote fiets. In de nacht hoor je alleen je hartslag, 't geritsel van dieren om je tentje en één keer hoorde ik wolven zingen, was mooi, indrukwekkend en griezelig spookachtig.

Afbeelding

Wat dit is weet ik ook niet: fietsen, bikepacking, bikerafting of is het een kano op twee wielen? Het is iig een prima manier om een stukje over land te gaan zonder eerst alles in te pakken. Je zet de packraft bovenop het pedaal (met iets zachts ertussen), klemt hem met een spanbandje vast, schuift een drybag tussen voorband en packraft zodat er niks lek schuurt en dan is het gewoon lekker lopen.
En hopen dat het niet plots gaat waaien. :shock:
bladerdeeg schreef:Dag Yopie,

Een foto heb ik niet van mezelf, wel van packrafting-store.de. De webwinkel waar ik deze aangeschaft heb:
Afbeelding.
(Klik op de foto voor de bijbehorende webpagina.)

Er zit geen spatzeil bij, de bodem is ook enkellaags. Woest water, fatbikes, rotsen en vorst (ijs) lijkt me helaas niet voorbestemd voor dit model. Daarvoor zou echter een MRS Tulo prima geschikt kunnen zijn. Deze werkt met dijbeenstraps i.p.v. een spatzeil. Daardoor ook zeer geschikt voor woester water, maar ook bijna 3x het gewicht van een Supai Flatwater Canyon II. Nog altijd 2/3e van het gewicht van jouw model.
Het is maar net wat je voorkeuren zijn.
Bedankt @Bladerdeeg, en sorry dat ik te lui was om zelf te googlen. Wat een superlicht en compact bootje zeg. Heb je met deze Supai ook je fiets plus kampeerspullen vervoerd en hoe ging dat, was het niet te fragiel voor zo'n onderneming? Zag nl dat de MRS packraft 75cm langer is (232 tegen 157cm), scheelt precies een fatbikewiel. :)

Ik had de MRS gehuurd bij een zweeds packraftbedrijf. Was leuk, want voor hun was ik de eerste die ging bikeraften dus in ruil voor een verhaaltje/foto's kreeg ik korting, YES! lang leve de fatbike! 8)
Zij vonden de MRS Microraft de meest geschikte raft voor mijn lengte/gewicht en vaarwater (zweeds bergwater) en volgens hun konden kleinere en/of lichtere raften ook geen fiets dragen. Het was ook de perfecte packraft; ik zat droog, er kwam geen druppel water binnen (heel fijn want bergwater is ijskoud), er kon makkelijk alle bagage in, de fatbike lag mooi droog op het voordekje, er waren genoeg bevestigingsogen om alles vast te sjorren, ruimte zat om te peddelen (de peddel kwam niet irritant tegen frame of wielen) en de raft luisterde goed.

Wat ik wel miste was een plastic tas voor m'n smerige schoenen. Er zijn geen mooie graskantjes of houten steigertjes om uit te stappen dus je stapt elke keer met blote voeten en opgetrokken broekspijpen het water in/uit en de schoenen liggen dan in de packraft, onder m'n knieën want dat is de enige plek waar ze goed en droog liggen. Alleen zijn fatbikeschoenen niet bepaald schoon, zitten meestal onder de blubber dus 't bootje lag al snel vol zand en vieze drek, zo ook mijn broek. De volgende keer neem ik dus een plastic tas mee. En een volgende keer gaat zeker komen, het was een pracht ervaring en prachttocht! 8)

Zal later nog wat meer ervaringen delen en ook een klein reisverslagje maken, tis nu een beetje laat voor me .. Hier wel alvast wat plaatjes.

Afbeelding

Het lijkt mss alsof de scherpe kop de voorkant van de packraft is maar daar zit je juist met je rug zodat je voeten onder de fiets komen. Om over de wielen te kunnen kijken zat ik op een drybag: is minder koud voor de billen maar bij flinke zijwind is het ook meer wind vangen.

Afbeelding

Maar als ik lager zat kon ik echt niet over de hoge fatbikewielen kijken ..

Afbeelding

.. en tis wel zo prettig om te zien dat er rotsen in de weg liggen. Nu kun je ook je oren gebruiken want je hoort vanzelf dat 't spannend wordt, dan verandert het lieflijke watergekabbel in donderend geraas. Het vervelende is alleen dat 't heel plots kan gebeuren, je kunt het ook niet op kaarten zien, je moet gewoon goed opletten want voor je het weet ben je een onstuurbaar ronddraaiend dobbertje in een woeste stroomversnelling. :shock:

Afbeelding

Zoals hier, dit is mij te spannend, ik sta dan met kloppend hart op de kant en ben blij dat ik op de fiets kan springen.

Afbeelding

Hier stond ik ook met duistere gevoelens naar dat watergeweld te kijken, prachtig hoor die ruige woeste natuur maar mij een beetje te ..

Afbeelding

En hier ook, geloof niet dat ik deze honderden meters lange 'trap' had overleefd. :D

Afbeelding

Dit is meer mijn ding, prachtig om hier rond te peddelen. Bergen, bos, blauwe hemel, de mooiste kampeerplekken, het heldere ijskoude water dat je zo kunt drinken .. En je komt niemand tegen, je ziet alleen herten, elanden en rendieren. Ze kijken je verbaasd aan of lopen nieuwsgierig een stukje mee, totaal niet bang voor dat vreemde wezen wat je toch voor hun moet zijn. Ik zag enorme beverdammen, zag bevers zwemmen met lange takken in hun bek, soms zwommen ze me tegemoet en als ze dan vlakbij waren sloegen ze hard met hun staart op het water en doken ze onder. Ik zag de visarend boven me zweven en ik zag nog zoveel meer wat je alleen vanaf het water kunt zien .. prachtige wereld.

Afbeelding

En ik zag rotsen natuurlijk want dat is Zweden: bos, water en rotsblokken. Overal liggen ze en als ze onder water liggen en de zon erop schijnt glinsteren ze als goud. Was soms zo'n mooie wereld, erg jammer dat ik het vaak niet goed op de foto kreeg, maarja wiebelende kano's, water en een camera is geen handige combinatie.

Afbeelding

Zo ook zijn vieze fatbikeschoenen niet handig, en hier zijn ze nog redelijk netjes. Dus mijn tip: neem een vuilniszak mee. :)
Weer een prachtig verhaal Yopie!!! Mooie foto's, dat vraagt om meer! 8) Ik had nog nooit van bikerafting gehoord, wat een bijzondere manier van reizen! Dit zou meer bekend moeten worden, echt gaaf!!

Wat is een fatbike veelzijdig inzetbaar: asfalt, off road, wandelpaden, wildernis en nu ook op het water. Was je nooit bang voor schade bij de fiets of dat hij onder water kwam? Of dat je omsloeg en de fiets zonk ? :shock:

Ben benieuwd naar je reisverslagje, kom maar op! Vooral foto's!!!

Groeten, Douwe