Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route naar Z-Frankrijk - Forum Wereldfietser

Route naar Z-Frankrijk

Dag allemaal,

Met het mooie weer beginnen de kriebels weer te komen... tóch maar weer op fietsvakantie :lol:
Al aantal jaren rijd ik naar Zuid-Frankrijk via de route: Maastricht - Luxemburg - Metz - Dijon - Lyon - Nimes - Montpellier - Beziers. Prachtige route, altijd genieten.
Dit jaar wil ik fietsen naar de Dordogne en eens een ander startpunt dan Maastricht nemen (ik neem naar Maastricht de trein omdat ik niet zo'n zin heb om eerst door Nederland heen te rijden :wink: )

Eerder ben ik richting de Dordogne (Cahors) gefietst, gestart vanuit Maastricht, en dan zuidwestwaarts afzakken via Bourges - Limoges (grofweg). Echter, het eerste stuk tot met name Bourges vond ik weinig aan. Wie o wie heeft er tips voor een ander vertrekpunt met een aangename route naar de Dordogne?
Zelf zat ik te denken aan het fietsen ten oosten van Parijs (tussen Reims en Parijs in, zeg maar), maar ik heb geen idee hoe dat is.

Kortom, als je tips hebt, laat het me dan weten. Op deze plek, of via de mail: erik_thoonen@hotmail.com

Dankjewel!

Een paar jaar geleden ben ik vanaf ongeveer Dieppe recht naar het zuiden gefietst.
Rechte lijn getrokken en daarnaast de kleine witte weggetjes genomen.
Saai, soms bijna parkachtig landschap met veel graan.
Kleine dorpen waar je bijna niemand ziet.
Veel tuinmannen die die dorpen aanharken.
Geen auto's.
Na een paar dagen kreeg ik er oog voor en vond ik het mooi.
Vooral omdat het zo rustig was.
In het begin waren er geen campings.
De eerste camping trof ik aan de oever van de Loire.
Ten zuiden van de Loire: wijn, bos, landbouw.
Rollende heuvels.
Maar nog steeds geen auto's.
niko