Luxe Outdoor is voor velen een onbekend merk, maar toch wil ik jullie kennis laten maken met de tenten die ze maken. Waarom? Omdat ze (vind ik) mooie tenten maken tegen erg scherpe prijzen. Veel van hun tenten zijn erg geschikt voor wereldfietsers. Ze bieden namelijk redelijk veel ruimte, zijn stevig, gemakkelijk op te zetten en hebben toch een laag gewicht.
Luxe Outdoor is gevestigd in Hong Kong en maakt al een jaar of 15 tenten en aanverwante outdoorartikelen. Een uitgebreid dealernetwerk kent Luxe Outdoor niet; voor zover ik weet werken ze alleen met online winkels. In Nederland heb ik nog geen kunnen vinden, wel zijn er meerdere in andere Europese landen.
Op de Fiets en Wandelbeurs van dit voorjaar kwam ik het model Sil Hexpeak V4 tegen op de stand van de Rugzaklopers.Tijdens het Nazomerweekend Harskamperdennen 2016 zag ik een deze (of een groter model) ook. Zelf heb ik gekozen voor de Lightwave II, ik zal daar later iets over posten in dit topic.
Dealers Europa
Luxe Outdoor is gevestigd in Hong Kong en maakt al een jaar of 15 tenten en aanverwante outdoorartikelen. Een uitgebreid dealernetwerk kent Luxe Outdoor niet; voor zover ik weet werken ze alleen met online winkels. In Nederland heb ik nog geen kunnen vinden, wel zijn er meerdere in andere Europese landen.
Op de Fiets en Wandelbeurs van dit voorjaar kwam ik het model Sil Hexpeak V4 tegen op de stand van de Rugzaklopers.Tijdens het Nazomerweekend Harskamperdennen 2016 zag ik een deze (of een groter model) ook. Zelf heb ik gekozen voor de Lightwave II, ik zal daar later iets over posten in dit topic.
Dealers Europa
- Backpackinglight.co.uk, Verenigd Koninkrijk
- LuxeOutdoor.de, Duitsland (veel info en filmpjes!!)
- aventure nordique, Frankrijk
- HMG / High Mobility Gear, Frankrijk
- PackaLätt, Zweden
- Verrweweg, België