Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Santos reisfiets - Forum Wereldfietser

Te koop: Santos reisfiets

Een buitenkansje deze Santos! Ik heb hem twee weken geleden zelf gekocht omdat ik op wereldreis vertrek met de fiets, maar ik vind de fiets te luxe voor onze reis. Intussen hebben we jaren '90 Giant fietsen gekocht die beter bij onze reisfilosofie past en daarom verkoop ik de Santos weer. Ik heb één keer op de Santos gefietst en hij rijdt heerlijk dus het is met spijt dat ik hem alweer verkoop. Een mooi bod en hij is van jou!

- Santos SCC02 model
- Aluminium 21 inch frame.
- 54 cm zitbuis verticaal, 58cm bovenbuis horizontaal (geschikt voor mensen van 1.65m tot 1.88m)
- Stalen starre, ongeveerde, voorvork
- Shimano Deore XT V-Brakes- Shimano Deore achterderailleur
- Shimano Deore voorderaillieur
- Shimano Deore shifters
- Shimano LX Deore naven
- Shimano Deore cassette
- Shimano crankset
- Shimano trapas met vierkante aansluiting
- Wellgo platform pedalen
- RVS spaken
- Schwalbe Big Apple banden, 26x2,35, 60mm breed
- Ritchey balhoofd
- Ritchey stuurpen
- Ritchey stuur
- Ritchey zadelpen
- Selle Royal zadel
- SKS spatborden
- LED batterijverlichting voor en achter met reflector
- Tubus Cargo bagagedrager
- Tubus Tara voordrager

Richtprijs: €650


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
quote="oliviervh"
>Deore aandrijflijn
Ik zie een LX voornaaf. Dat is fijn, want die is in principe beter dan Deore.
Ik zie echter op de latere foto's ook een waarschijnlijk Alivio crankstel. Op de eerste foto zie ik vermoedelijk een ander cranckstel.

>- Tubus Logo bagagedrager
Dat - die grijze achterdrager - is geen Logo maar een Cargo.

Op de eerste foto zit ook andere bagagedragers op de fiets als op de latere. Dat strookt niet met de bewering dat je de fiets twee weken geleden gekocht hebt.

Op de eerste foto zie ik zilverkleurige remmen en op de latere zwarte.

Zie ik op de tweede foto een zilverkleurige derailleur en een koplamp?

En andere banden. Nu hou ik op met zoeken.

Kortom een verassingspakket :-)

Van de tweede foto vermoed ik dat die middels analoge fotografie is gemaakt. Lang verhaal kort: wil je ons vertellen hoe oud de fiets is?
Was dit niet de oude fiets van jurr van dit forum???
M276 schreef:Was dit niet de oude fiets van jurr van dit forum???
Deze: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=27048 ?
De foto's zijn compleet anders maar de omschrijving is wel erg hetzelfde....
Nee ik dacht dat hij er nog 1 had.
Stond in juni op de foto met een paar ortlieb tassen op marktplaats.
Stond toen wel bij dat de fiets ook te koop kwam.

Had deze idd ook gevonden.
Leon schreef:quote="oliviervh"
>Deore aandrijflijn
Ik zie een LX voornaaf. Dat is fijn, want die is in principe beter dan Deore.
Ik zie echter op de latere foto's ook een waarschijnlijk Alivio crankstel. Op de eerste foto zie ik vermoedelijk een ander cranckstel.

>- Tubus Logo bagagedrager
Dat - die grijze achterdrager - is geen Logo maar een Cargo.

Op de eerste foto zit ook andere bagagedragers op de fiets als op de latere. Dat strookt niet met de bewering dat je de fiets twee weken geleden gekocht hebt.

Op de eerste foto zie ik zilverkleurige remmen en op de latere zwarte.

Zie ik op de tweede foto een zilverkleurige derailleur en een koplamp?

En andere banden. Nu hou ik op met zoeken.

Kortom een verassingspakket :-)

Van de tweede foto vermoed ik dat die middels analoge fotografie is gemaakt. Lang verhaal kort: wil je ons vertellen hoe oud de fiets is?
Hoi,

Dank voor jouw reactie! Het klopt dat er inderdaad een aantal andere onderdelen opzitten dan in de omschrijving. De vorige eigenaar had er een aantal gewijzigd, zoals de naven en bagagedragers, maar hij had dit niet gewijzigd in de advertentie. Ik heb de advertentietekst letterlijk gekopieerd dus daarom staan dezelfde foutjes er nog in. Slordig van mij, dus ik probeer de advertentietekst aan te passen.
De eerste foto komt eveneens uit de oude advertentie. De andere foto's zijn van mij en zo was de fiets toen ik deze twee weken geleden gekocht heb. Ik begrijp dat het verwarrend is doordat de foto's niet helemaal overeenkomen met de omschrijving.
(De tweede foto heb ik gemaakt op vrijdag 26 september, de enige keer dat ik op de fiets gereden heb)

Ik heb de fiets dus twee weken geleden gekocht, mocht je daar aan twijfelen.

Groeten,
Olivier
Goede research redactie hier ;)

Fijne fiets ook. Maar nu aan de Rohloff naaf. :)
oliviervh schreef:... ik probeer de advertentietekst aan te passen.
De eerste foto komt eveneens uit de oude advertentie. De andere foto's zijn van mij en zo was de fiets toen ik deze twee weken geleden gekocht heb.
Je moet de eerste foto dus mog verwijderen, want daar zaten nog de mooiere dragers op en het mooiere crnakcstel.
Leon schreef:
oliviervh schreef:... ik probeer de advertentietekst aan te passen.
De eerste foto komt eveneens uit de oude advertentie. De andere foto's zijn van mij en zo was de fiets toen ik deze twee weken geleden gekocht heb.
Je moet de eerste foto dus mog verwijderen, want daar zaten nog de mooiere dragers op en het mooiere crnakcstel.
Aangepast!
21" is wel een beetje erg groot voor iemand van 1.65
21 inch is zo richting de 53 cm. als (àls) dat is gemeten tot en met bovenkant zitbuis (en de zitbuis loop hier iets door) dan is dat bij andere meting (hart-op-hart) een framemaat van zo'n 50 cm.
en de framemaat (los van hoe je die meet) komt niet op één à twee cm, vind ik.
ik heb bij reisfietsen ook de neiging om meer te kijken naar bijvoorbeeld tabellen voor toerfietsen, dan voor mtb's, bijvoorbeeld: (bron: wé wé wé bikester punt nl)
Afbeelding
je komt dan mogelijk (bij zadelpen er niet zo ver uit) qua stuurhoogte-mogelijkheden wat an de hoge kant uit, maar dat lijkt me bij de wat meer recht-op-zitpositie bij toer-/reisfietsen vaak juist prima.

en (!) iemand die geïnteresseerd is gaat natuurlijk vooral passen en proefrijden want: "The proof of the pudding is in the eating"

erg mooie fiets, trouwens! groet! hoogframe
De cruciale maat is de lengte. Santos mtb frames uit die tijd waren ook nog eens best lang.