Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aansluitingen Alpe Adria Radweg - Forum Wereldfietser

aansluitingen Alpe Adria Radweg

Wij willen in de zomer de Alpe Adria route gaan rijden. We gaan 2 weken fietsen en zijn op zoek naar tips voor aansluitende routes. We willen liever niet met de bus terug naar het startpunt. Misschien zijn er mogelijkheden om weer terug naar Salzburg te fietsen waarbij niet veel geklommen moet worden?

Alvast bedankt voor de tips :-)

Bianca
He Bianca,

....ik heb geen antwoord..... Alleen dezelfde vraag als jij.
Heb jij al een idee? Ik zag dat je wel voor 120 euro pp met bus + bagage terug komt in Salzburg.
Gewoon terugfietsen en iets meer treinen? De Benjaminse route?
We twijfelen nog...

Ben benieuwd of er nog een reactie komt van ervaringsdeskundigen ..

Groet,

Paul
Wij zijn destijds vanuit Udine met de trein teruggegaan. Ik meen dat we een rechtstreekse trein hadden naar Villach (Oostenrijk). Vanuit Villach kun je vast een mooie route terug Nasr Salzburg vinden.

Overigens vonden wij het een prachtige route. Veel plezier!
Wat een prachtige route! Hier en daar wel erg steil ( vindt zelfs Paul Benjaminse ), dus soms even lopen/duwen.
Prima campings in Oostenrijk ( Skt Johan, Spittal, Bad Gastein) en uitstekende Gasthofen en hotelletjes ( Arnoldstein : pension Grum, Venzone, Udine: b & b Angela en net voor Grado camping Paradiso: basic maar super rustig en met veel fietsers!

Terugweg : geen enkel probleem: we hebben de oostenrijkse fietstaxi uit het boekje gemailed. Die gaat alleen op bepaalde dagen. Maar je kan ze ook prive inhuren. Als je met 6 of 8 man bent ( die vonden we heel erg makkelijk!) kost het je 100 - 120 euro per persoon. Vooraf betalen met creditcard. We werden keurig op tijd bij de camping opgehaald en waren om ongeveer 1 uur terug op de camping vlakbij Salzbug ( daar stond onze auto , voor 8 euro per dag ...)

Tip als je tijd in Grado hebt: doe een dagtochtje naar Triest. Voor 85 cent mag je fiets mee ( al heb je er in Triest alleen maar last van)