Hallo,
Mijn Santos TravelMaster 28" 27 versn. heeft sinds ~2 maanden steeds grotere speling in de trapas. De fiets is van 2008. Er is hoofdzakelijk op asfalt gefietst en zeker niet door de rotzooi en is keurig onderhouden.
Er wordt gesuggereerd dat de garantie is verlopen..... maar er werd bij de koop ook ook gesuggereerd dat het een fiets voor het leven is. Die twee rijmen in juridische zin niet met elkaar.
Op dit forum kom ik meerdere berichten tegen over Santos en trapas problemen.
Verhalen over "belasting" van de as vind ik maar dubieus. In bv. een auto zitten ook kogellagers met een heel wat grotere belasting (pk's) en die gaan echt langer mee dan 10.000 of 30.000 km......stel je voor zeg !
Anderzijds hoor ik uitspraken: soms heb je pech dat je na een paar maanden al trapas problemen hebt en dan heb je pech omdat het een draaiend onderdeel is en wellicht buiten de garantie valt.
ps. mijn stok oude Gazelle fiets met terugtrap-rem van 35-40 jaar oud, gefietst in weer en wind/sneeuw heeft 0,0 speling in de trapas.
Voor een Stantos TravelMaster met een gepropageerde "meesterlijke kwaliteit voor het leven" (en prijs) vind ik dat dit niet kan en ik niet hoef op te draaien voor (alle) kosten.
Iemand suggesties / advies.
Mijn Santos TravelMaster 28" 27 versn. heeft sinds ~2 maanden steeds grotere speling in de trapas. De fiets is van 2008. Er is hoofdzakelijk op asfalt gefietst en zeker niet door de rotzooi en is keurig onderhouden.
Er wordt gesuggereerd dat de garantie is verlopen..... maar er werd bij de koop ook ook gesuggereerd dat het een fiets voor het leven is. Die twee rijmen in juridische zin niet met elkaar.
Op dit forum kom ik meerdere berichten tegen over Santos en trapas problemen.
Verhalen over "belasting" van de as vind ik maar dubieus. In bv. een auto zitten ook kogellagers met een heel wat grotere belasting (pk's) en die gaan echt langer mee dan 10.000 of 30.000 km......stel je voor zeg !
Anderzijds hoor ik uitspraken: soms heb je pech dat je na een paar maanden al trapas problemen hebt en dan heb je pech omdat het een draaiend onderdeel is en wellicht buiten de garantie valt.
ps. mijn stok oude Gazelle fiets met terugtrap-rem van 35-40 jaar oud, gefietst in weer en wind/sneeuw heeft 0,0 speling in de trapas.
Voor een Stantos TravelMaster met een gepropageerde "meesterlijke kwaliteit voor het leven" (en prijs) vind ik dat dit niet kan en ik niet hoef op te draaien voor (alle) kosten.
Iemand suggesties / advies.