Additionally, paste this code immediately after the opening tag: techneut gezocht - Forum Wereldfietser

techneut gezocht

Beste geïnteresseerde,

Heb je zin om deze zomer naar het buitenland te gaan en dan wel in de functie van reisbegeleider/fietstechneut. Heb je affiniteit met fietsen en kun je een beetje sleutelen dan is dit echt iets voor jouw.

Je kunt even ons site bekijken als het je wat lijkt: www.reisbegeleiding.nl

Of je kunt ons mailen op bgl@cycletours.nl

Helaas, mag ik als begeleider van tochten van Cycletours in het buitenland zelf niet meefietsen..

Voor cycletours?! Tsja mijn vriend is techneut en leek het hartstikke leuk maar zijn enthousiasme werd al minder toen ie vernam dat hij 25 euro per dag vergoeding kreeg... Dan kunnen we de huur nl. niet meer opbrengen en vervolgens bleek dat Cycletours het trreinkaartje naar het sollicitatiegesprek in Amterdam niet wilde vergoeden(best veel geld vanuit Groningen)... tsja..(ik dacht dat je als sollicitant zelfs recht had op een vergoeding) Dus dan kost het je een vrije dag en een treinkaart.

@Joshua: het is niet nodig om je bericht meerdere malen in verschillende onderdelen van het forum te plaatsen. Je andere bericht heb ik daarom ook verwijderd, dan kan de discussie hier verder gaan.

El & El,

Van mij mogen jullie dergelijke commerciële berichten (spam dus) helemaal verwijderen.

Gerd

:oops:

Er is denk ik niets tegen commerciele berichten - tegen advertentietarief. De geboden arbeidsvoorwaarden lijken overigens weinig aanlokkelijk. Het wettelijk minimumloon is momenteel euro 7,30 per uur bruto.
Wim

Hé Bert,

sinds wanneer ben jij technisch? :lol:

De mannen van Cycletours rijden wel een erg grote Volvo. Je moet tenslotte toch comfortabel zitten als je al je klanten bezoekt op de b-campings in europa. Is de vergoeding nog minder geworden, in 2005 was het nog 30 euro. En dan moet je toch de hele dag, van ca 7 tot 9, klaar staan voor de kampeerders.

Dan doe ik ook maar even een "duit in het zakje": 25 jaar geleden betaalde ze ook al bijna niks per dag !!
Ook toen kreeg je geen onkostenvergoeding voor de hele dag die je kwijt was aan het solliciteren, zelfs een kopje koffie kon er niet af, laat staan je reiskosten.

Het is verbazingwekkend dat ze het al die tijd hebben volgehouden met het uitbuiten van goedgelovige medeburgers :-)
en dan hebben we het maar niet over de oneerlijke concurrentie tegenover de organisaties die wel een redelijke dagvergoeding willen betalen.

Toen ik terugkwam van mijn lange reis, heb ik gesolliciteerd bij Cycletours, maar door de 'onkostenvergoeding' heb ik ervan af gezien. Het was zo schandalig laag en werd uitbetaald door een organisatie in Luxemburg (belastingtechnisch)!
Ik heb Cycletours toen geschreven dat ik meende dat het een professionele organisatie was, waarbij een eerlijk salaris hoorde. (geen reactie gekregen)

Net zoals bij Spinnetje was het salaris dermate laag dat ik mijn huur niet eens meer had kunnen betalen!
Later heb ik geleerd dat de lage beloning voor heel veel reisleiders geldt die in de kuddetoeristen-branche werken. :cry:

"...en dan hebben we het maar niet over de oneerlijke concurrentie tegenover de organisaties die wel een redelijke dagvergoeding willen betalen."

Uit pure nieuwsgierigheid, want heb zelf (nog) niet genoeg verstand van fietstechniek, welke organisaties betalen wel ok?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en zijn er eigenlijk ook organisaties waarbij je wel meefietst of is dat zeer ongebruikelijk? Zijn er trouwens geen wettelijke minimumvergoedingen of iets dergelijks voor dit soort werk?