Dag Collega fietsers.
Op mijn verleden jaar aangeschafte fiets zitten remgrepen van het nieuwe model HS33. In het gebruik doet zich het volgende probleem voor.
Bij slijtage van mijn remblokjes kan ik op een gegeven moment niet voldoende meer compenseren met de daartoe bedoelde stelschroef op de remhendel. (TPA stelschroef zoals Magura dat noemt)
Volgens Magura zouden de remblokken gebruikt moeten kunnen worden totdat de diepte van de inkervingen 1mm zijn. Er is dan 3mm van de blokjes afgesleten. Bij mij moet ik de blokjes al vervangen bij een slijtage van 1,5mm. Het is dan niet meer mogelijk om dit te verhelpen met de stelschroef en de remhendel komt dan tegen het handvat op het stuur aan. De compensatieschroef voor kleine/grote handen is zodanig ingesteld dat de remhendel zo wijd mogelijk staat.
Door de dealer is het hele systeem al eens opnieuw ontlucht en gecontroleerd. Bij montage van nieuwe remblokjes is de afstand velg blokje 1,5 a 2 mm, dit uiteraard gemeten met het compensatiewieltje in de juiste stand.
Deze voortijdige slijtage is niet alleen kostbaar omdat ik twee keer zo vaak de blokjes moet wisselen maar ook heel lastig omdat ik nu ook veel meer blokjes op reis moet meenemen. Daarbij komt dat de vorm van deze door Magura zo bejubelde nieuwe remhendel heel ongelukkig is. Zo gaat het verstellen van de blokjes bij slijtage heel lastig door het op een ongelukkige plek geplaatste stelwieltje. Bij het oude model HS33 was dat met het rode stelwieltje een fluitje van een cent. Ook had ik bij het oude model altijd voldoende speelruimte om slijtage te compenseren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie deze problemen ook en hebben jullie een oplossing?
Bij voorbaat dank, Ronald van der Perk
Op mijn verleden jaar aangeschafte fiets zitten remgrepen van het nieuwe model HS33. In het gebruik doet zich het volgende probleem voor.
Bij slijtage van mijn remblokjes kan ik op een gegeven moment niet voldoende meer compenseren met de daartoe bedoelde stelschroef op de remhendel. (TPA stelschroef zoals Magura dat noemt)
Volgens Magura zouden de remblokken gebruikt moeten kunnen worden totdat de diepte van de inkervingen 1mm zijn. Er is dan 3mm van de blokjes afgesleten. Bij mij moet ik de blokjes al vervangen bij een slijtage van 1,5mm. Het is dan niet meer mogelijk om dit te verhelpen met de stelschroef en de remhendel komt dan tegen het handvat op het stuur aan. De compensatieschroef voor kleine/grote handen is zodanig ingesteld dat de remhendel zo wijd mogelijk staat.
Door de dealer is het hele systeem al eens opnieuw ontlucht en gecontroleerd. Bij montage van nieuwe remblokjes is de afstand velg blokje 1,5 a 2 mm, dit uiteraard gemeten met het compensatiewieltje in de juiste stand.
Deze voortijdige slijtage is niet alleen kostbaar omdat ik twee keer zo vaak de blokjes moet wisselen maar ook heel lastig omdat ik nu ook veel meer blokjes op reis moet meenemen. Daarbij komt dat de vorm van deze door Magura zo bejubelde nieuwe remhendel heel ongelukkig is. Zo gaat het verstellen van de blokjes bij slijtage heel lastig door het op een ongelukkige plek geplaatste stelwieltje. Bij het oude model HS33 was dat met het rode stelwieltje een fluitje van een cent. Ook had ik bij het oude model altijd voldoende speelruimte om slijtage te compenseren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie deze problemen ook en hebben jullie een oplossing?
Bij voorbaat dank, Ronald van der Perk