Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: Tent, voor en achterdragers, voortassen, stuurtas - Forum Wereldfietser

Gevraagd: Tent, voor en achterdragers, voortassen, stuurtas

Hallo allen,

Ik ben van plan eind augustus op mijn eerste fietsvakantie te gaan. Ik ben hiervoor nog opzoek naar een aantal spullen. Ik heb de afgelopen tijd veel gelezen op dit forum en andere websites en ben tot de conclusie gekomen dat ik de volgende spullen nog nodig heb: Tent, voor en achterdragers, voortassen, stuurtas. Ik heb al veel op marktsplaats gezocht en heb daar een achtertas en tent gekocht. Na een weekend testen is de tent te klein gebleken. Dus ik dacht tijdens mijn zoektocht naar goed materieel, om eens hier rond te vragen!

Tent:
2 persoons
max gewicht 2,5 kg

Met deze fiets ga ik: https://www.giant-bicycles.com/nl-NL/bi ... 871/33621/

voordrager:
Low rider
voor een fiets met voorvork veerring

Achterdager:
geen specifieke eisen, als die maar past

Voortassen:
Het liefst waterdicht, maar geen vereiste

Stuurtas:
makkelijk mee te nemen (ivm waardevolle spullen)

Indien u een van deze dingen in de aanbieding hebt hoor ik het graag, met het liefst een prijsindicatie erbij. Tips wat betreft uitrusting zijn ook altijd welkom!
Ik heb nog een voordrager. Blackburn FL1. 25 euro,

Gr Leo Jansen

Oeps, dat gaat niet passen op een verende voorvork.
Welkom!

Afhankelijk van je bestemming en reeds beschikbare uitrusting lukt het misschien om alleen in twee achtertassen en een stuurtas te krijgen? Scheelt weer een voordrager en twee voortassen aanschaffen :-) Lukt mij tot temperaturen rond het vriespunt, daaronder wordt t wel wat volumineuzer...
Ik heb nog 2 achtertassen en 2 voortassen van Karrimor te koop. Mijn vriend heeft ze vorig jaar nog gebruikt, maar heeft nu geïnvesteerd in nieuwe tassen. Ze zijn niet waterdicht, maar met hoesjes of vuilniszakken is dat prima op te lossen.
Voor € 40,00 stuur ik ze op.
Bedankt voor de tip Jurr. De redenen dat ik ook voortassen wil, is dat ik gedurende mijn tocht waarschijnlijk nog wel tot wat aanpassingen wil doen en ik nog veel wil uitproberen. Ik denk dat voortassen mij meer flexibiliteit geven om dit te doen.

Abennen, ik zal je even een PM sturen over de tassen.