Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OpenFietsMap als tweede kaart op Garmin Legend? - Forum Wereldfietser

OpenFietsMap als tweede kaart op Garmin Legend?

Hallo,

Ik heb nu een Garmin Legend met als kaart CityNavigator.

Kan ik OpenFietsMap als tweede kaart daar naast zetten?
Alleen als je via Mapsource beide kaarten als één kaartbestand naar je Legend kan sturen, anders kan niet.
Da's jammer.
Dan blijf ik gewoon citynavigator gebruiken.

Bedankt voor de reactie.
Als voormalig eigenaar van een Legend Hcx meen ik me te herineren dat je in het apparaat zelf aan kon geven welke kaart je in beeld wilde hebben, de ene keer een Topo, de andere keer een stratenkaart. Beide kaarten zitten wel in 1 imagebestand, je kunt ze dus niet beide gelijktijdig gebruiken.
Ik denk dat je google eens om een suggestie moet vragen.
Op mijn gpsmap62 kan het wel. Dat doe ik door een keer een kaartenset met de OFM te maken en te uploaden. Dan het bestand met de kaart te Renates. En vervolgens een tweede set te uploaden. Ik kan de bestandsnaam voor je opzoeken. Ik herinner me wel dat je de extensie (.img) moest laten bestaan.
Maar goed, dat is geen Legend.
Een Legend is idd geen gpsmap 62, de Legend kan maar één img lezen.
Helaas pindakaas.

Ik hou het op Citynavigator en ik neem ook noch een tablet mee met daarop OSMand.
Legend gebruik ik continu en dat vul ik aan met OSM als er problemen zijn.
Moet ik wel eerst schaduw opzoeken, tablet scherm is onleesbaar in daglicht.

Ik lees dat je OpenFietsMap in OSM kunt gebruiken.
http://www.openfietsmap.nl/installation/android/osmand
Zit er nog een merkbaar verschil tussen OpenFietsMap en OSM.
De Openfietsmap is een weergave van OSM dus of je die nu op je Garmin of op je tablet in Osmand bekijkt maakt niet veel uit, afgezien van de bediening. Waar ga je fietsen en waarom met de CN? Daar staan geen fietspaden op noch fietsroutes.
Zou inderdaad gewoon met OFM werken. Zie ook de video op https://www.youtube.com/watch?v=ORGmZIzmoAA

Maarrr... heb hier geen legend meer liggen, maar wat me bijstaat is dat je er wel twee kaarten op zou moeten kunnen zetten door de één gmapsupp.img te noemen en de ander gmapprom.img.

Als je de CN hernoemt heb dat in de gaten dat je het .unl bestand dezelfde naam geeft.

(weet overigens niet zeker of dit werkt; kan zijn dat een gmapprom op de SD niet gezien wordt. Maar give it a try). (wel ff met JDM backup maken ;))
Gisteravond aan het stoeien geweest en .... nee, het werkt niet.
gmapprom.img wordt niet gelezen.

Ik ga naar zuid-duitsland en ik weet dat daar veel fietspaden en fiets-routes liggen die CityNavigator niet kent maar Openfietsmap waarschijnlijk wel.

Denk dat ik toch CityNavigator blijf gebruiken.

Kan ook nog een tweede sd-kaartje meenemen met daarop OSM.
Op die manier kan ik beide testen.

Tablet neem ik zowieso mee.
In Duitsland is de OFM/OSM kaart behoorlijk actueel. De CN scoort doorgaans beter in het vinden van pois als horeca, winkels etc. Twee SD kaartjes is natuurlijk ook een mogelijkheid, bevalt de ene kaart niet dan wissel je de SD kaart om. Een andere mogelijkheid is om op de SD kaart de twee kaartbestanden te plaatsen en mbv je tablet en een USB OTG kabeltje of cardreader de kaart die je wilt gebruiken de naam gmapsupp.img geven.
NurEinTier schreef:Gisteravond aan het stoeien geweest en .... nee, het werkt niet.
gmapprom.img wordt niet gelezen.

Ik ga naar zuid-duitsland en ik weet dat daar veel fietspaden en fiets-routes liggen die CityNavigator niet kent maar Openfietsmap waarschijnlijk wel.

Denk dat ik toch CityNavigator blijf gebruiken.
Jammer, was er al een beetje bang voor dat de rom-map alleen intern gelezen wordt.

Begrijp alleen je conclusie niet helemaal: de constatering die je doet zou voor mij juist reden zijn de OFM te gebruiken. Op de CN zul je in Duitsland veelvuldig over N-wegen gestuurd worden waar je je als fietser echt niet veilig voelt. OFM zal dat beter doen. Bekijk echter zeker even bovenstaande video qua navigatieinstellingen.

De CN is vooral sterker in POI's en adressen maar zal je verder weinig voordeel bieden.

TIP:
Bij verschillende toestellen komt het icm OFM op dit moment voor dat het toestel zichzelf op een rotonde spontaan uitschakelt. Da's een 'weeffoutje' in de kaart. De maker van OFM is ermee aan het stoeien en hoopt dat bij de update van a.s. zaterdag het gros van de probleemgevallen verholpen zal zijn.
Aan het aansluiten van een usb cardreader zou ik nooit hebben gedacht, inventief.

Ik ben verandert van gedachten en kies nu voor OpenFietsMap als standaard kaart.
CityNavigator neem ik mee als extra sd kaartje.

Nieuw probleem.
De Legend kan schijnbaar geen 32gb sd kaartje lezen.
Kleiner heb ik niet liggen.
CityNavigator staat volgens mij op een 4gb sd kaartje en daar wil ik niet mee lopen spelen.

Moet dus eerst een nieuw sd kaartje bestellen.
Kan Legend een 16gb sd lezen?
Dan zou OpenFietsMap Europa in zijn geheel er op passen.
16 gb kan die wel lezen maar aangezien de max. grootte van een img bestand 4gb is heb je niet zoveel aan heel Europa, tenzij je onderweg telkens de img naam wilt gaan aanpassen. Voor Zuid Duitsland kan je het beste de Alpenkaart downloaden.
Nieuw sd kaartje is aangekomen.
OpenFietsMap in mapsource geladen en de gewenste kaartdelen naar de Legend gekopieerd.

Alles werkt perfect.
Kan nu al zeggen dat deze kaart mij beter bevalt dan CityNavigator.

Ik heb alleen de details op 'minder' moeten zetten want het beeld was een beetje druk op zo'n klein scherm.

Mijn dank voor alle hulp en reacties. :D