Additionally, paste this code immediately after the opening tag: New Shimano Dura Ace R9100 Groupset - Forum Wereldfietser

New Shimano Dura Ace R9100 Groupset

Geschikt voor een vakantiefiets?
Ja hoor, over 10...20 jaar.
inschatting gebaseerd op eerdere gebeurtenissen zoals - Vbrakes, hidrolische remmen, remschijven, tubeless banden, carbon velgen

Trouwens er zit wat in de DI2 groep voor vakantiefietsers. Het is
Programmed shifting. Half van de bejarden kiezen voor een Rohloff want ze kunnen niet een double/triple derauler beheersen. Met programmed shifting heb je hetzelfde gevoel als je drijknop van je stad/school fiets
Ik ben erin gedoken en de volgende functies lijken mij handig ondanks de hoge prijs en (volgens sommigen) minder mooie crank:
Synchronized shifting, maak schakelen gemakkelijker
Vermogen meten in beide cranks, voor de fanatiekelingen
Gebruik van een app (bij een fietsgroep inderdaad)

Daarnaast ben ik in de afzonderelijke onderdelen gedoken van de R9100 groep http://www.wielrenner.eu/dura-ace-r9100/
miro schreef:Ja hoor, over 10...20 jaar.
inschatting gebaseerd op eerdere gebeurtenissen zoals - Vbrakes, hidrolische remmen, remschijven, tubeless banden, carbon velgen

Trouwens er zit wat in de DI2 groep voor vakantiefietsers. Het is
Programmed shifting. Half van de bejarden kiezen voor een Rohloff want ze kunnen niet een double/triple derauler beheersen. Met programmed shifting heb je hetzelfde gevoel als je drijknop van je stad/school fiets
Groot nadeel DI2 is wel dat daar een accu inzit die dus ook leegraakt...
Geen idee of je die trouwens op kunt laden met je naafdynamo 8)

Dubbele of zelfs triple controls is dan wel een echt voordeel.
miro schreef:Half van de bejarden kiezen voor een Rohloff want ze kunnen niet een double/triple derauler beheersen.
Uit welk onderzoek blijkt dat half van de bejarden deze reden voor de aanschaf van Rohloff aanvoert?
Je moet toch wel behoorlijk idioot zijn als je de versnellingen van je vakantiefiets niet kunt bedienen.
willem.m schreef:Je moet toch wel behoorlijk idioot zijn als je de versnellingen van je vakantiefiets niet kunt bedienen.
Het is voor mij ook wel eens een shock, maar er zijn fietsers die niks met de techniek ophebben en alleen maar willen fietsen :shock:
Shadow schreef:
willem.m schreef:Je moet toch wel behoorlijk idioot zijn als je de versnellingen van je vakantiefiets niet kunt bedienen.
Het is voor mij ook wel eens een shock, maar er zijn fietsers die niks met de techniek ophebben en alleen maar willen fietsen :shock:
Ik ken zelfs meerdere niet-fietsers waarvan de onkunde zo groot is dat het hen niet lukt om meer te fietsen dan het stukje naar de winkel en terug.

Anekdotes:

"O, moet IK die band oppompen?" ... terwijl er zo weinig lucht in de achterband van de boodschappenfiets zit dat ze op de velg rijden.

"Als ik in een andere versnelling ga fietsen moet ik NOG vaker trappen" ... terwijl ze met 10 km/u in de 3e versnelling van hun drieversnellingsfiets tegen een windkracht vijf opbeulen.

"Het grote blad hebben we niet eens nodig gehad" .... met veel trots in Noord Italië aangekomen.

"Waarom fiets die fiets zo zwaar?" ... over de loodzware zevenversnellingsfiets met slappe superstugge antilekbanden, reusachtige boodschappentassen en het zadel veel te laag.
En dat mag zich allemaal voortplanten :shock:
Travelmaster schreef:En dat mag zich allemaal voortplanten :shock:

En erger nog, stemmen :shock: