De fiets is inmiddels, in doos, door de scanner heen.
Ik heb rondom ongeveer 8cm onder de normale vouwranden heel lichtjes het karton ingesneden zodat het op die plek te vouwen viel. Vervolgens nog eea bijgesneden zodat ik beide flappen over elkaar kon vouwen. En een halve rol breed plakband gebruikt om alles bij elkaar te houden. Nog even afwachten of alles heel in Amsterdam aankomt (als de Italianen de doos in de regen laten staan ben ik zuur), maar ik heb er wel vertrouwen in.
Geschatte hoogte ("gemeten" met de korte kant van een A4 dat 21cm is) was na bovenstaande 95cm bij de stuurpen met, voor deze keer, de banden helemaal leeg.
In theorie zou de doos zonder aanpassing diagonaal door de scanner moeten kunnen. Maar dan heb heb je op z'n minst iets nodig om één kant zo'n 50cm hoger te krijgen, plus snugger/behulpzaam personeel bij de scanner. Het helpt niet als er alleen een intercom is en je elkaars taal niet spreekt...
Ik vlieg met KLM. Check-in gebeurt in Bologna door Air France personeel. Als ik thuis ben maar eens kijken of ik nog wat compensatie krijg voor dit geintje.
Lang verhaal, krijg je als je je verveelt op een luchthaven