Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cassette vervangen - Forum Wereldfietser

cassette vervangen

ik zou graag mijn cassette vervangen. ik krijg deze echter niet losgedraaid. iemand een idee hoe ik deze toch zou kunnen los krijgen?
Mijn fiets is nogal vuil zou dit hier aan kunnen liggen?
Nee, vuil aan de buitenkant van de fiets houdt je cassette niet tegen :)
Heb je een cassette of een freewheel? Welk gereedschap gebruik je? Kun je de afnemer wellicht vasthouden m.b.v. de snelspanner?
Kijk voor plaatjes op http://images.google.nl/images?svnum=10 ... tnG=Zoeken
Groeten,
Leon
Leon schreef:Nee, vuil aan de buitenkant van de fiets houdt je cassette niet tegen :)
Heb je een cassette of een freewheel? Welk gereedschap gebruik je? Kun je de afnemer wellicht vasthouden m.b.v. de snelspanner?
Kijk voor plaatjes op http://images.google.nl/images?svnum=10 ... tnG=Zoeken
Groeten,
Leon
of www.m-gineering.nl/cass3.htm

hoe kan ik zien of ik een freewheel heb of een cassette? en wat is het verschil bij het afnemen hiervan.
ik gebruik dit gereedschap
Afbeelding

toch krijg ik mijn tandwielen niet los!

Als je dit gereedschap gebruikt, dan heb je een cassette.

Soms zit het erg vast, dus nog meer kracht zetten.

(De sluitring standaard linksom losdraaien)

Roald schreef:Als je dit gereedschap gebruikt, dan heb je een cassette.
Dat zou handig zijn als je gereedschap bepaalt wat voor materiaal je op de fiets hebt zitten.

Kijk ff in de de link van m-gineering.
Het geerdschap dat je hebt, past bij het derde plaatje van boven
Voor gebruik van je gereedschap zie onderste twee plaatjes (nb bij jou is de baco niet nodig want zit er al een hendel aan de sluitringverwijderaar)

Lijken je kransjes meer op plaatje 4 of 6, dan past je gereedschap niet.

succes

uitgangspunt was dan ook dat hij het al geprobeerd heeft, als het niet paste had hij het immers wel gemerkt.

Roald schreef:uitgangspunt was dan ook dat hij het al geprobeerd heeft, als het niet paste had hij het immers wel gemerkt.
Het gereedschap op het plaatje is ook niet van het type dat je per ongeluk even koopt :shock:
Leon

heb het inderdaad al geprobeert en het past er ook in maar krijg het gewoon niet los. echter zijn de kogels van de kogellager al losgekomen en naar wat ik gelezen heb kon dit eigenlijk nog niet gebeuren. kan het hier aan liggen? of is dit toch normaal!

Leon schreef: Het gereedschap op het plaatje is ook niet van het type dat je per ongeluk even koopt :shock:
Leon
Nou als je niet weet wat een cassette is, zou je zomaar verkeerd materiaal mee kunnen krijgen bij een FM. Ik dacht in ieder geval ff mee vanuit mijn eigen ervaring.
toen ik voor het eerst een cassette wilde vervangen, kreeg ik alleen de sluitringverwijderaar mee. Dan denk je ook als je thuiskomt, dat draait lekker rond en nu :?

On topic. jeronimo1983, misschien ff een foto van de stand van zaken plaatsen?

jeronimo1983 schreef:heb het inderdaad al geprobeert en het past er ook in maar krijg het gewoon niet los. echter zijn de kogels van de kogellager al losgekomen en naar wat ik gelezen heb kon dit eigenlijk nog niet gebeuren. kan het hier aan liggen? of is dit toch normaal!
Kogellagers die er min of meer spontaan uitkomen? Dan is er m.i. toch iets helemaal niet in de haak met jouw wiel. Kun je er eens een foto van maken en op het www zetten?
Groet,
Leon