door
Wilco » di 13 jun, 2006 02:39
carolien schreef:Ik begin wel te begrijpen waarom enkelen van jullie last hebben van de warmte!
Ik drink normaal ongeveer 2 liter tijdens een dag fietsen en als het echt warm is het dubbele (de pils 's avonds tel ik daarbij niet mee).
Gerd
2 liter! en dan s'avonds bier! a.veel te weinig vocht en dan b. van bier (alcohol) droog je nog meer uit. kortom ik vind het niet raar dat gerd niet tegen de warmte kan.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik drink tegenwoordig minder bier als dat ik in het begin van m'n fietscarriere deed. Ik merk echter duidelijk dat ik de volgende dag beter, gemakkelijker en prettiger fiets als ik de avond tevoren enkele biertjes heb gedronken. Ook overdag een biertje, daar is imho niets mis mee. Uiteraard moet je je niet lazerus zuipen! Bier bevat alles wat je als fietser nodig hebt. Vocht, energie, mineralen en ook nog wat vitaminen.
Overdag drinken is belangrijk, maar 'savonds drinken in naar mijn mening nog veel belangrijker. Zeker als je inspant terwijl het zeer warm (35-40 graden) is kun je gewoon niet voldoende drinken. Als je 's avonds goed drinkt kan je lichaam de vochtbalans weer herstellen. Wat mij betreft geld dat ik bij warmte en flinke activiteit minimaal 10 liter per dag moet drinken. Zit ik daar duidelijk onder merk ik dat duidelijk aan m'n prestaties en krijg ik een lichte zeurende hoofdpijn.
carolien schreef:
Anouk heeft naar mijn mening helemaal gelijk met haar 'ZOUT'. Het lijkt overdreven voor wereldfietsers maar is swweeerr bij isotone sport drank.
Ik heb nooit zout in m'n drinkwater gedaan. Dat smaakt namelijk niet en is naar mijn idee ook wat eenzijdig. Je raakt namelijk meer mineralen kwijt dan wat je met keukenzout aan kunt vullen. Ik gebruik meestal water (vaak met multivitaminen tabletten), frisdranken en bier. Ik probeer meestal ook wat meer gekruid te eten en zoute snacks te nemen. Misschien niet helemaal optimaal, maar je bent ook afhankelijk van wat beschikbaar is en isotone sportdranken kom ik zelden tegen. Bovendien zijn isotone sportdranken meestal erg duur en ook niet zo lekker. En dat laatste is natuurlijk ook een issue, als je veel moet drinken moet je wel iets hebben dat je lekker vind. Als het smerig is wordt het wel heel moeilijk om de benodigde liters naar binnen te krijgen.
mvg
Wilco