Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Aldi Tour-Fiets de moeite waard? - Forum Wereldfietser

Nieuwe Aldi Tour-Fiets de moeite waard?

Hallo Allemaal,
Als begginende vakantie fietser zag ik dat 14juni de aldi met een leuke fiets komt; nu vroeg ik mij af wat jullie de ervaren rijders van deze fiets vinden.

Het staat nog niet online maar wel in de nieuwe folder.

In de folder staat dus:

Dames/Heren trackingbike
"Trackin Star"

-met 24 speed shimano deore versnelling, alluminium frame, naafdynamo en verende voorvork
- wielmaat 28"
-aluminium V-brake remmen
- tassendrager voor en achter
- framehoogte dames 48 cm en heren 53 cm
- 10 jaar garantie op frame
- kleur zwart

van de foto zie ik ook een verende zadelpen en axa slot
de velgen zijn van het merk vuelta type crosser

Graag advies of het de moeite/geld waard is namelijk 349,-

alvast bedankt...

Ik heb de fiets niet gezien, maar het klinkt niet slecht. Als de maat maar goed is! En als je in de bergen gaat fietsen zou ik in ieder geval ook de remmen even goed bekijken.
Maar als je goed op marktplaats zoekt, zijn er voor die prijs, of iets meer, ook leuke alternatieven.

Succes met je keuze! Alexander

349 euro. Daar moet de BTW af, de invoerrechten, de doos en het transport va Vietnam oid, misschien een reservering voor garantie (!) en zou Aldi er ook nog iets op willen verdienen?

Veel kan die fiets (aka BSO) dus niet gekost hebben, en dat lukt alleen als je consequent altijd de goedkoopste oplossing kiest. Zolang die fiets (*) maar bij de juiste consument terecht komt hindert dat niet zo veel, maar als je aan intensief gebruik denkt zoals vakantie wordt het wel heel spannend!

(*) dit soort bicycle shaped objects stal je in de garage naast de auto, s'ochtends kies je dan het prettigst rijdende vervoermiddel.
scrumble schreef:24 speed shimano deore versnelling
Veel meer dan een derailleur zal wel niet Deore zijn ...
Meestal gaat dit soort fietsen erg lang mee - omdat er maar een maat is zitten ze vaak voor geen meter, dus is zoals Marten zegt de auto erg comfortabel en blijft de fiets mooi gepoetst achter.
Leon
Bij de laatste test van de Fietsersbond (B) kwam de fiets van de Aldi er niet zo slecht uit. Maar er is een valkuil: de Aldi heeft geen enkele naverkoopsservice, zodat de eerste onderhoudsbeurt na 500 km al een probleem wordt. En de meeste "echte" fietsenmakers hebben niet veel goesting om een fiets van de Aldi te onderhouden of te repareren...

Koop zo'n fiets dus alleen als je zelf verstand hebt van onderdelen en onderhoud, anders is goedkoop écht duurkoop...

Groet,

Astrid

En als je zelf verstand hebt van fietsen wil je zo'n fiets niet. Voor 350 euro zijn prima tweedehands Koga's te koop op Markplaats. Daar heb je waarschijnlijk langer en meer plezier van.
Wim

Bedankt,
Voor het advies allemaal...

Ik heb hem wel gekocht, mijn eerste indruk is dus positief.
Ik hoop dat de fiets mijn eerste vakantie naar santiago de compostella overleeft.

Hij rijd erg comfortabel en is voor mijn 1.74m de juiste maat.
Allhoewel de fiets niet geheel shimano deore is afgebouwd (alleen de achter derraleur, voor derailleur shimano his en achternaaf shimano FH-RM40) voelt alles wel goed. Ik weet echter niet of het achterwiel met 24 spaken sterk genoeg is maar een test tocht met bepakking zal de proef op de som zijn. Wel lijkt mij een ander zadel en pedalen nodig.

D'r zit 1maand niet goed geld terug garantie en 1 jaar garantie bij de leverancier(www.hits-international.com) dus dat zit wel goed denk ik.

Mocht ik nog negatieve ervaringen opdoen zal ik dat uiteraard nog even melden...

Sterkte. 24 spaken is spannend voor een vakantiefiets - zelfs als zo'n wiel door een top wielbouwer gebouwd is. Zie ook lange link
Wim


Moderated: Link omgezet naar tekst. Zo breekt de opmaak van het forum niet.

Ik heb hem vandaag ook gekocht.
Even in de winkel gekeken wat voor spul er opzat, en dat ziet er goed uit.
Verwacht nou niet dat de fiets gelijk fietsklaar is. Er moet heel wat aan gebeuren. Zie het als een grote redelijk voorbewerkte bouwdoos.
De meeste bevestigingen zaten los, de draad van een aantal schroeven was te kort en op sommige plaatsen was de draad in het frame of het onderdeel niet diep genoeg gesneden.
Maar zoiets verwachtte ik wel. Ik heb de meeste verbindingen met rode Locktite vast gezet, en dit gaat tevens de corrosie tegen. Verder heb ik een arsenaal langere boutjes gebruikt. De gebruikte onderdelen zijn zeker OK. Na een avondje stoeien reed het apparaat en trof ik geen bijzonderheden aan.
Ik verwacht dat deze fiets best een poos mee gaat. Maar hou de diverse verbindingen goed in de gaten en draai ze zeker niet te vast (je trekt de draad zó uit het alu-frame).
de banden zijn overigens wel 'but'. Die gaan er in of na de vakantie wel af.
Tja 24 spaken is tegenwoordig helaas de trend. Voor mij mag er meer in, maar gelukkig is de velg erg stijf. (Vuelta).

Nb: de verende zadelpen is na te stellen met een imbus onderin. Het beste is om eerst de 'demper' los te schroeven en de boel uiteen te nemen. Duw er een flinke kluit dik lagervet in. Dan werkt hij prima.

Nb-2: gegevens over diverse van de gebruikte materialen (slot, licht, tips) zijn te vinden op: http://www.allesvoordefiets.nl/manuals.aspx

Veel plezier er mee.

Hi PF,

Je eerste berichtje op het forum (Gefeliciteerd en Welkom!!!) en je hebt meteen een goed, uitgebreidt, duidelijk verhaal.

Mogen de fiets je maar vele fietskilometers op moeder aarde bezorgen!!!

Groet, Rena :wink:
scrumble schreef:Hallo Allemaal,
Als begginende vakantie fietser zag ik dat 14juni de aldi met een leuke fiets komt; nu vroeg ik mij af wat jullie de ervaren rijders van deze fiets vinden.

Het staat nog niet online maar wel in de nieuwe folder.

In de folder staat dus:

Dames/Heren trackingbike
"Trackin Star"

-met 24 speed shimano deore versnelling, alluminium frame, naafdynamo en verende voorvork
- wielmaat 28"
-aluminium V-brake remmen
- tassendrager voor en achter
- framehoogte dames 48 cm en heren 53 cm
- 10 jaar garantie op frame
- kleur zwart

van de foto zie ik ook een verende zadelpen en axa slot
de velgen zijn van het merk vuelta type crosser

Graag advies of het de moeite/geld waard is namelijk 349,-

alvast bedankt...
Heb deze fiets nog niet gezien,maar in de advertentie ziet het er goed uit . volgens mij is alleeen de versnelling van deore.Ik heb wel in het verleden eens een fietsbij de ALDI gekocht, toen ik er mee weg reed voelde ik direct dat er ge vet in de lagers zat
Ik heb toen thuis alles opnieuw met vet gemonteerd en afgesteld.
Als je dus zelf wat handig bent is het wellicht een goeie optie.

Als je er achteraf nog zoveel aan moet verbouwen, dan lopen de kosten alleen maar meer op!
Succes ermee, maar persoonlijk had ik dit werkelijk nóóit gedaan, want voor dat geld heb je een prachtige tweedehands met véél betere onderdelen!

Als je toch van plan was om geld in een diep gat te gooien, had ik m'n bankrekening wel even kunnen geven! :lol:

Ben benieuwd of de fiets het houdt met bepakking ed, laat het ons weten zodra je terug bent van de vakantie!

Ben net boodschappen wezen doen in de plaatselijke Aldi en hier waren de herenmodellen al uitverkocht (nog 4 dames).

Vraagje aan de kopers : was het gister een felle strijd om een fiets te bemachtigen ? Moest jeje ellebogen gebruiken of kon je in de loop van de ochtend ook nog wel slagen ? De medewerkers laten niet zo veel los (mogen ook geen aantallen noemen).

bvd

PF schreef:de banden zijn overigens wel 'but'. Die gaan er in of na de vakantie wel af.
Ná de vakantie? Ik vond persoonlijk die ene keer dat ik na een afdaling met snelheden tot 60 km per uur een flinke bobbel in de zijkant van mijn achterband bleek te hebben wel genoeg.
Leon

Ik moet zeggen het heeft wel wat om in een wereldfietsers forum waar Santos/ Koga/ VSF/ etc. de dienst uit maken doodleuk je Aldi fiets te presenteren.
Ik hoop van harte dat de eigenaar extra geïnspireerd raakt door de hier getoonde scepsis en daadwerkerkelijk de rit naar santiago gaat maken.
Ben errug benieuwd!

gerardw schreef:Ik moet zeggen het heeft wel wat om in een wereldfietsers forum waar Santos/ Koga/ VSF/ etc. de dienst uit maken doodleuk je Aldi fiets te presenteren.
Ik hoop van harte dat de eigenaar extra geïnspireerd raakt door de hier getoonde scepsis en daadwerkerkelijk de rit naar santiago gaat maken.
Ben errug benieuwd!
Alhoewel ik een zeer enthousiaste Santos-gebruiker ben, ben ik het helemaal met je eens. Laat de competitie maar komen. Dat is goed voor ons als wereldfietsers maar ook goed voor merken als Santos. Dat prikkelt en daagt uit. Prima dus.

Kunnen we die Aldi-fiets door Harm laten testen?

bert sitters schreef:Kunnen we die Aldi-fiets door Harm laten testen?
Ik stem voor Marco Geurts ;)

Marten,

Zet jij er dan Siberie-wielen op?

Heb d'r 1 gehaald uit een ander filiaal, waarschijnlijk een geretourneerd exemplaar :cry: maar dat mag en zal de pret niet drukken !
Nu niet vergeten om de garantiekaart + kopie kassabon binnen 1 week in te sturen :roll: