Hoi iedereen,
Travelmaster: dat was een goeie!
(ik doelde met grotendeels volledig eigenlijk vooral op de regenjas (en de andere kleine dingen) die nog aangekocht moeten worden, maar die wel al op de lijst staan! Maar je hebt gelijk: hij is niet volledig!
)
De Tovenaar: bedankt voor de goede tips
Hoi EnriceV: ik heb inderdaad overwogen om de fietsverlichting of Petzl thuis te laten, maar de winst is inderdaad minimaal ten opzichte van het gemak: De Petzl kan ik in de lusjes van mijn tent steken en zo een hangende lamp maken, da's toch ook erg handig!
Ik ga inderdaad geen spullen opsturen, maar heb wel een eigen postservice in de vorm van een partner die in december een aantal spullen meeneemt uit België en andere spullen ook weer terug meeneemt. Qua kledij of andere spullen heb je helemaal gelijk: zo heb ik net beslist dat mijn leuk, maar zwaar kleedje hier blijft om ruimte te maken voor lokale leuke kledij!
Mijn Japans bijspijkeren gaat hopelijk gebeuren in Zuid-Oost-Azië, want dat begint inderdaad nodig te worden! Voorlopig probeer ik me te richten op enkele basiswoordjes in het Russisch en het Chinees... .
@Petervd: ik begrijp je opmerking over koken op gas. Jammer genoeg ben ik niet zeker genoeg van mijn stuk om op iets anders te koken (ik heb het niet zo voor vuur...). En zeker met mijn nieuwe SeaToSummit opvouwbare kookpot is gas een iets betere keuze, aangezien de vlam iets beter onder controle te houden is.
@Revanho: ik vond het ook een behoorlijk hoog gewicht, maar 400gram ervan is medicatie die ik elke avond moet nemen (170gr), de plastieken doos waarin alle EHBO zit (115gr) en de tube aftersun (114gr). De overige dingen bestaan vooral uit verband, een reddingsdeken, pleisters, pijnstillers, medicatie tegen hoogteziekte en diarree, zalf tegen allergische reacties op insectenbeten (heb ik last van), zalf voor wonden, een schaartje en een tekenpincet (ik denk toch dat dat zowat alles is).
@Shrek: in veel gevallen kan dit zo zijn, maar soms is het toch handig of nodig. Ik had tijdens mijn toeristische reis naar Japan drie weken geleden geen zalf tegen allergische reacties op beten mee en heb nu nog wonden omdat ik het door de jeuk en de reactie openkrab. Pijnstillers en medicatie tegen hoogteziekte en dergelijke lijken me, afhankelijk van de situatie, ook zeker handig om bij je te hebben. Een pleister kan wonderen doen als je een blaar hebt, of tegen het openkrabben van wonden (in mijn geval). Een verband kan ook dienen als steunverband op een moment dat je geen andere keuze hebt dan verder te fietsen. Uiteraard zijn de meeste dingen in een EHBO set normaal gezien niet nodig, maar soms kunnen ze wel tijdelijk helpen, tot je de echt professionele hulp kan krijgen die je nodig hebt
Uiteraard is de grootte ervan ook grotendeels bepaald door de mate aan geruststelling die de eigenaar erdoor krijgt
@Inge: ik heb injectienaalden overwogen voor het geval ik een spuit moet krijgen in het ziekenhuis en de naalden er bedenkelijk zijn. Maar ik heb beslist om het niet mee te nemen, omdat de kans groot ik dat ik op zo'n moment niet in staat ben om tijdig in te grijpen / eraan te denken / mijn bagage vlakbij heb.
Ziezo, ik heb ondertussen een helm en een regenjas aangeschaft. Hopelijk heb ik morgen even tijd om ze op de weegschaal te leggen en toe te voegen. Andere items zijn ook onderweg, dus het komt allemaal dichter en dichter!
Bedankt alweer voor de constructieve feedback!
Kelly