Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amerika - Forum Wereldfietser

Amerika

Hallo allemaal,

ben net lid geworden en bij wat meer tijd (misschien september) zal ik even naar de voorstel-hoek gaan.

Ik wil van Newark (havengebied New Jersey) naar Newark in upstate New York (iets ten oosten van Rochester).
Ik ben een tamelijk geroutineerde fietser, maar houd niet zo van steden en bergen en twijfel tussen drie routes
1) door de Hudson vallei naar Albany en dan langs het water naar Newark, NY.
2) zo rechtstreeks mogelijk door de Appalachen naar Newark, NY.
3) ietsje zuidelijker door New Jersey onder de ergste bergruggen langs en dan stroomopwaarts langs de Delaware tot ik in upstate New York weer wat vlakker land heb, en dan tussen de meren door naar Newark, NY.

Weet iemand of mogelijkheid 2 een beetje is te doen voor iemand die niet zo dol is op bergen? Is mogelijkheid 3 een beetje zinvol (gezien de steilte van de bergen naast Delaware lijken die wegen me daar smal en druk. Mogelijkheid 1 lijkt me op zich prima fietsbaar, maar al snel 200 km langer.

Verder wil ik door Zuid Ontario naar Michigan, Ohio (Columbus), Wisconsin (Milwaukee) en naar Iowa (Sibley). Zuid Ontario ken ik redelijk (ik vind het ontzettend mooi fietsen ten zuidwesten van Toronto), maar de VS niet. Alle informatie over je rechten op interstates en andere hoofdwegen, maar ook over andere nuttige onderwerpen is welkom.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichem Gruß / With kind regards / Med
vänliga hälsningar,

Henk Peelen
Z Kooistraat 20
NL-9871 PC Stroobos
The Netherlands
Telephone: +31 512 350830 Mobile phone: +31 6 51785194
Telefax: +31 512 350892
E-mail: HenkPeelen@Compuserve.Com
Internet: www.HenkPeelen.Com www.proz.com/pro/31907

MODERATED

Welkom Henk,

Ik heb je bericht even uit de landeninfo gehaald, dat is namelijk niet de plek om dit soort vragen te stellen.

Succes met je plannen!
Ellen

je zou deze vraag ook op de touring list kunnen stellen:
http://www.bikelist.org/