Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Auto geschorst - autoloos 2013 - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Auto geschorst - autoloos 2013

124 berichten
Ik heb geen moeite met mensen die een auto gebruiken en ik heb ook geen moeite met mensen die de auto niet gebruiken. Ik heb moeite met mensen die de auto overbodig gebruiken. Het is niet nodig om, wanneer je een kantoorbaan hebt 5 kilometer verder, de auto te nemen. Het is niet nodig om wanneer je naar een vriend wil dat je daar direct de auto voor moet nemen.

Ik heb zelf een auto en gebruik die hoofdzakelijk voor zakelijke kilometers. Een vriend woont 6 kilometer verder en daarvoor neem ik of de fiets en als ht te slecht weer is dan kom ik gewoon niet (dat is ook een goede optie). moet ik naar Amsterdam of Utrecht of een dagje stad Groningen, dan neem ik standaard de trein, ook als ik met de fiets ergens wil gaan fietsen.

In mijn ogen is het goed mogelijk om de auto wat vaker te laten staan maar dan moet je wat moeite doen, maar dat is voor mij geen propbleem.
Als je dan de auto een keer wil laten staan en toch betaalbaar van de trein gebruik wil maken, kun je nu tijdelijk een NS dagkaart kopen bij de Blokker voor €17,00.

Alvast gekocht om naar de Fiets-en Wandelbeurs te gaan. Scheelt mij zomaar €14,00.
paul1987 schreef:Ik heb geen moeite met mensen die een auto gebruiken en ik heb ook geen moeite met mensen die de auto niet gebruiken. Ik heb moeite met mensen die de auto overbodig gebruiken. Het is niet nodig om, wanneer je een kantoorbaan hebt 5 kilometer verder, de auto te nemen. Het is niet nodig om wanneer je naar een vriend wil dat je daar direct de auto voor moet nemen.
Wat is overbodig gebruiken? Ik woon in een plaats met beperkt openbaar vervoer en derhalve veel auto's van de zaak. Omliggend plaatsen van 10 tot 30 km afstand.
Als fiscale bijtelling moet worden betaald, maakt die paar duizend km extra financieel weinig uit. Elke kilometer extra levert geld op voor de overheid. Laat de mensen de vrije keus.

Ik neem met plezier de fiets. In de gemeente zijn of worden meer dan 100 km brede vrijliggende betonnen fietspaden aangelegd. Onder andere een compleet nieuw pad met diverse viaducten van Zeewolde naar de Oostvaardersplassen. In de geplande ecologische verbindingszone van de Oostvaardersplassen via het Horsterwold naar de Veluwe.
Het heeft een groen label, dus het mag wat kosten. Aangevuld met Europese subsidies. Maar in de winter ben ik vaak de enige fietser. Stilte rondom. Enig geluid komt van de zoevende rotorbladen van de honderden molens voor groene stroom.

Piet.
bert sitters schreef:
Carl schreef:
Wimmert schreef:Auto is duur omdat het een plukkoe is voor de overheid!
:shock:

Het VMM-onderzoek lijkt nu juist aan te tonen dat dit een volkomen onjuist beeld is.
Waarschijnlijk in het leven geroepen door de lobby van de automobielindustrie.
Auto's zijn duur om allerlei redenen en de automobielindustrie zou toch wel een beter smoes bedenken om auto's aan te prijzen? Er zijn zoveel nuances in deze discussie en naast de feiten zijn er ook een hoop emoties en ervaringen die een rol spelen. Ik denk dat je het best dus kunt kijken naar wat echt nodig is, want het blijft natuurlijk beter geen auto te hebben :P . Ik woon nu al jaren in Amsterdam en heb bijna nooit een auto nodig gehad. En als ik er dan eens een nodig heb, bij het verhuizen bijvoorbeeld (wat ik nogal vaak doe hehe) dan huur ik een bestelwagen ofzo (ben een keer langsgeweest bij Diks Autoverhuur http://www.diks.net/vestigingen/amsterdam Huren is makkelijk, heb je verder geen gezeur :roll: