Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar kan ik in Sevilla gasblikjes kopen? - Forum Wereldfietser

Waar kan ik in Sevilla gasblikjes kopen?

Weet iemand een adres in Sevilla waar ik gasblikjes kan kopen?

Het liefst een beetje in het centrum.
Eind mei gaan wij de Zilverroute fietsen.

Is het uberhaupt makkelijk om in Spanje gasblikjes te kopen?
We hebben een adapter zodat we niet aan één merk vast zitten.
De klassieke prikblikjes voor Campingaz kun je in Spanje in bijna iedere ferreteria (ijzerwinkel) kopen. Deze tref je in iedere plaats vanaf een paar duizend inwoners. Lang niet altijd van het merk Campingaz, maar aan mijn brander hebben witte, gele, groene en rode blikjes gehangen en ze deden het allemaal. Vraag naar cartuchos de campingaz

De blikjes met een ventielsluiting of bajonetsluiting zijn aanzienlijk lastiger te koop in Spanje. Vaak ben je hiervoor aangewezen op de Decathlon. Deze megawinkels zijn buiten de stadskern.
Onderweg naar Santiago zijn Decathlon's in Sevilla, Merida, Salamanca en Zamora.
Grote supermarktketen zoals Intermarche, Decathlon en natuurlijk de ferrattterias
Ronald: ook de blikjes met ventiel- of bajonetsluiting?
Bij de Intermarche en andere ketens heb ik alleen maar camping gaz ventiel en doorprik gezien Bij de Decaton ook primus Maar de doorprik blikjes zijn het meest courant
Vanuit mijn ervaringen tijdens vele fietsreizen in Spanje: bij een ferreteria tref je alleen maar prikblikjes. Met een adaptor kun je deze blikjes ook gebruiken voor een andere brander.

Overigens is een simpel brandertje voor prikblikjes niet duur. Wellicht heeft iemand een tweedehands exemplaar te koop , als je een oproep plaatst op dit forum.
Dank jullie wel voor de adviezen.
Ik heb een adapter gekocht voor de prikblikjes.
We gaan het over 2,5 week ervaren en uitproberen!
Inderdaad overal zijn de prikblikjes met campinggas te koop. Samen met de adapter werkte het super goed!