Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje gezocht voor bestemming in Europa (Mei/Juni) - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje gezocht voor bestemming in Europa (Mei/Juni)

Hallo beste fietsers,

Gedurende mijn studie in Zuid Korea heb ik veel gefietst en meerdere fietsvakanties gemaakt naar naburige landen China en Japan. Lange tijd zag ik de fiets alleen geschikt voor woon-werkverkeer. Mijn verblijf in Seoul heeft daar echter nieuwe invulling voor gegeven. Seoul is een stad waar alles 24 uur per dag en 7 dagen per week doorgaat en alles makkelijk en snel bereikbaar is met het openbaarvervoer. Dat menig restaurant en supermarkt open is om 3 uur ’s nachts is makkelijk verklaarbaar als je nagaat dat Seoul meer dan 10 miljoen inwoners telt.

Dit gemak had echter ook een keerzijde, ik voelde me af en toe echt benauwd door de vele hoge gebouwen en mensen op elkaar. Gelukkig is Seoul omringt door bergen, waar je kan ontspannen. Om de stad te ontvluchten is de metro een uitkomst maar ook die staat geregeld vol.

Al langer speelde ik met de gedachte een fiets te kopen. Dit bleek echter geen makkelijke opgaven. Na enig speurwerk heb ik een tweedehands mountainbike kunnen kopen van een Amerikaan met een zelfde lichaamslengte van 192CM. Fietsen boven de 18 inch zijn een zeldzaam verschijnsel…

Nu ik zelf in staat was de stad te ontvluchten ben ik steeds verder gaan fietsen in het onbekende, op die manier heb ik de rest van Zuid Korea ontdekt. Gemotiveerd en nieuwsgierig naar meer heb ik uiteindelijk meerdere fietsvakanties gemaakt naar o.a. Japan (Seoul - Tokyo) en China (Seoul - Beijing).

------------------------------------------------------------------------------------------------

Na enig logistiek denkwerk heb ik uiteindelijk vorig jaar mijn touringfiets inclusief bagage (tent/tassen/etc) kunnen vervoeren naar Nederland. Nu de zomer eraan komt speel ik met de gedachten een fietsvakantie te maken van enkele weken in Europa. De bestemming laat ik nog open maar Scandinavië zie ik als een mogelijkheid.

In Azië heb ik zowel met vrienden als alleen gefietst. Allebei heeft zijn voor en nadelen maar dit keer lijkt het mij leuk samen met een of meerdere fietsgenoten een tocht te maken. Dit hoop ik te doen in de maanden mei of juni, waar juni het meest haalbaar lijkt.

Graag verneem ik jullie interesse.
Hallo Masiax,

Heb je bericht gelezen, ik zelf heb ook gepland in Juni te gaan fietsen. Ben momenteel nog in Duitsland aan het werk en wilde eind Mei ook vertrekken voor
een maandje of anderhalf. Zelf zat ik denk te denken aan Frankrijk/Pyreneen/Spanje, of iets in die richting. Maar een rondje Oostblok vind ik ook prima, Skandinavien word voor mij een beetje lastig i.v.m. de nodige kosten voor voedsel etc. Ik ben van plan te gaan studeren in Nijmegen, dus heb nog geld nodig voor een kamertje en studie kosten etc. Wie je bent, wat je gedaan hebt, en alle persoonlijke informatie
krijg ik dan uiteraard nog te horen. Ik dacht, kom gelijk maar ter zake. Wellicht zijn er nog meer mensjes die willen joinen. Ik zelf ben 25 jaar oud, hou van films, muziek, bier, mensen, reizen, fietsen, natuur, geschiedenis, politiek, etc.

Laat maar weten wat je zelf in gedachten hebt qua route en eventuele landen.
Dan kunnen we wellicht iets kort sluiten.

Verneem graag van je!

MVG Jeroen Peerik
Hoi Jeroen,

Leuk je reactie te lezen!
Wat betreft de bestemming en invulling ben ik heel flexible, Zuid Europa klinkt goed!
Heb zelf politicologie / international relations gestudeerd in Zuid Korea en in afgelopen 3 zomervakanties ben ik op fietsvakantie geweest. Zelf beschik ik over een 3 persoons tent (lees plek voor 2) en heb de nodige kookspullen ingesteld op 2 personen. Budget travel is ook enigszins mijn insteek en maak er soms een sport van zo min mogelijk uit te geven.

Ben zelf 30 jaar geniet van natuur, reizen, fotografie en sport (fietsen). Daarnaast ben ik erg geinteresseerd in techniek en wetenschap.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging / baan. Ik diverse aanbiedingen gekregen en zoals het er naar uit ziet heb ik nu tot en met eind juni vrij want mijn contract is per 1 juli.

Welke route is mij nog niet geheel duidelijk maar ik laat mij vaak leiden door routes en suggesties van andere. Wat ik wel heel aangenaam rijden vindt is het rijden van een bestaande GPS (.gpix) route. In OSMAND+ kan je deze laden en heeft gesproken instructies met als voordeel dat je tijdens het fietsen bijna niet op de kaart hoeft te kijken.

Groeten,
Frank