Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs brouwerijen - Forum Wereldfietser

Fietsen langs brouwerijen

Komende zomer wil ik een weekend gaan organiseren met een fietstocht langs brouwerijen. Als plan heb ik om op vrijdag te verzamelen bij Eindhoven en in twee dagen via Belgisch Limburg te fietsen naar Maastricht.
Onderweg worden een paar brouwerijen en een biermuseum bezocht en vertel ik wat over de geschiedenis van de brouwerijen. Daarnaast genieten we ook van de prachtige natuurgebieden, de fantastische fietspaden in Belgisch Limburg en maken ook een fietsrondje in het fietsvriendelijke Hasselt.

Op dit forum wil ik even peilen of hier belangstelling voor is.

Rutger
schrijver van de fietsgids 'fietsen langs brouwerijen'
Fietsen en bier drinken gaat moeilijk samen
Rutger schreef:Op dit forum wil ik even peilen of hier belangstelling voor is.
O ja! :D

Hi Rutger,
Lijkt me leuk!!
Groet, Rena :wink:

Rutger,

Je brengt ons toch niet naar camping Molenheide?

Geweldig initiatief Rutger.
:) Laat maar weten wanneer!
Groeten
Gudy

ik krijg nu al dorst ...

*******BIERTJE!!!! *******

En..... wie is de bob?

Leuk idee, wij gaan zeker mee!

Wilt iemand die Bob of Bobette heet, zich ook aanmelden? Lijkt me wel grappig om samen met Bob of Bobette langs brouwerijen te fietsen. Ik zal Bob de Jong eens polsen.

Rutger

Anders wil Cubeman (Martijn) met de bob misschien wel mee!! Altijd handig voor een kratje biertje... toch Martijn?

Aan zo'n Bob Trailer had ik nog niet gedacht. Ha ha. Dus we kunnen beter zeggen: wie heeft een Bob? :lol:

Leuk! Super!
Hou niet zo van bier maar wel van verhalen en geschiedenis, dus... Als t lukt wil ik wel mee!
Groet,
Maurits

Hoi allemaal. Fijn dat er veel belangstelling voor is. Ik heb maar vast een weekend geprikt. Het zal plaats vinden van vrijdagavond 7 juli tot en met zondag 9 juli. Ik hoop dat jullie dan allemaal kunnen. Voor de eerste avond zal ik een camping zoek in de buurt van Budel / Achelse Kluis. De tweede dag zullen we in de buurt van Houthelchteren kamperen. (Nee Bert niet bij de Park Molenheide!)

In verband met het regelen van proeverijen is aanmelding van te voren noodzakelijk! Stuur een emailtje naar r.hoofdakker@wanadoo.nl als je belangstelling hebt om mee te gaan. Nadere informatie over het programma en handige tips waar je wat aan hebt volgen via dit forum.


Rutger
fietsen en bier drinken gaan moeilijk samen

Hi Rutger,

Zorg je voor een camping niet al te ver van een NS-station? Dat maakt het namelijk mogelijk voor de werkende mensen die van ver moeten komen met de trein, om op de vrijdagavond toch nog aan te komen!

Groet, Rena :wink:

De overnachtingsplaats op vrijdag wordt waarschijnlijk een natuurkampeerterrein vlakbij station Weert. Ik heb er net over gebeld. Ik houd jullie op de hoogte.

Vanuit Weert zijn we met een paar trappen in Bocholt waar we de fietsbierroute kunnen oppikken. Daar kunnen we het biermuseum bezoeken! Het is niet zo maar een biermuseum, maar het staat werkelijk vol met curiosa rond bier. Het is met 5000 m2 het grootste biermuseum van Europa.

Rutger
Fietsen en bier drinken gaat soms ook samen. Een frisdrankof ijsthee of heerlijik helder water is nooit weg.

Hoi Rutger, ik wil ook graag mee.
Al ben ik net als Maurits geen bierdrinker.... Maurits wij nemen gewoon ons eigen natje mee toch!

groetjes

Was 't wel van plan ja.
Ik ben van plan om mee te gaan, maar jammergenoeg krijg ik 1 juli pas mijn rooster voor vakantie werk (hoop eerder). Dan weet ik het pas zeker. Balen!
Ik vind het een heel leuk initiatief! Zeker met de verhalen eromheen enzo.
Groet,
Maurits

Ik ben per ongeluk een email berichtje van Hetty Willemsen kwijtgeraakt. Zou je mij opnieuw kunnen mailen?

Groeten,
Rutger
Hoi Rutger,

Het lijkt me een heel leuk idee de brouwerijen te fietsen of fietsend te brouwen. Brouw jij wat lekkers, dan kom ik proeven. Welk weekend?

Groetje,

Eric

Ps Is er een tap op het natuurkampeerterrein?
:idea: :shock: 8) :lol:

vrijdagavond 7 juli tot en met zondag 9 juli :lol:

Nu m'n vakantie toch WEER verzet is, deze keer naar augustus, ga ik ook graag mee!
Ik neem de BOB mee, dus je weet wat dat betekend:)

Ik zal nog even per email bevestigen!

Groet,

Martijn