Ik heb een testrit (niet heel lang) gemaakt bij een zaak bij mij in de buurt op een Batavus Como, wat volgens de verkoper en Batavus exact dezelfde fiets is als de Milano, maar dan in een andere kleur. Ik vond het erg lekker fietsen, alleen twijfel ik over de zithouding. Ik ben later nog terug geweest voor de Razer. Die konden ze wel bestellen, maar alleen als ik hem zou kopen. Dat lijkt me niet zo'n goed idee zonder er eerst op gefietst te hebben... De verkoper suggereerde om bij een winkel van Fietsenwinkel.nl te kijken of ik kan proeffietsen. Ik heb daar een beetje moeite mee, maar ik ben het toch gaan proberen. Alleen daar hebben ze hem ook niet... Ondanks dat ze in de Live chact zeiden dat ze hem wel hebben... Ik ben er dus voor niets heen gegaan.
Nu denk ik dat ik naar een ElektrischeFietsen.com Event ga, waar veel merken met veel modellen aanwezig zijn die je daar kunt testen. Ze hebben daar beide modellen van Batavus en nog veel meer. Het duurt alleen nog iets van 3 weken voor dat event plaatsvindt. Ik had gehoopt al eerder een elektrische fiets te hebben.
Ik heb trouwens 4 weken proef gereden op een geleende Stella Vicenza (met een motor in het voorwiel). De snelheid waarmee ik onbezweet op werk kwam beviel me erg goed. Over de fiets zelf vraag ik me af of die voor iedere dag 40 km wel geschikt is en de zithouding was erg rechtop. Na het testrijden met een middenmotor merkte ik het grote verschil met een motor in het voorwiel, die je heel erg vooruit sleurt. En het staat me tegen dat je niet even bij de fietsenmaker langs kunt als er iets met je fiets is.