Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stukje GR5 op de MTB - 1ste keer meerdaagse bikepack - Forum Wereldfietser

Stukje GR5 op de MTB - 1ste keer meerdaagse bikepack

Hi, ik wil dit voorjaar (en die schiet voorbij!) een lang weekend fietsen op de GR5 in de Ardennen. Start bij Maastricht en dan naar Luxemburg en maar zien hoe ver het komt. Heb geen haast en houd zeker ruimte voor sightseeing. Kamperen onderweg op camping of euh...ergens. Het schijnt dat je 50km per dag kunt doen dus dat houd ik aan als streef-kilometrage. Maar als dat meevalt maak ik er net zo lief meer van. Dat zie ik wel. De reis is de bestemming en de dorpjes in die regio zijn ook te leuk om zomaar doorheen te sjeezen.

Route impressie: dit!

Ik wil de trip niet solo doen omdat ik dat niet gezellig vind maar ook zeker omdat het fijn is een buddy te hebben mocht er wat gebeuren.

Zelf ben ik een man van 40 met een aardige conditie die af en toe graag er op uit trekt om even 'afstand te nemen' van werk, gezin en de drukke Randstad.
Om het mijzelf moeilijk te maken ga ik de tocht met een singlespeed MTB doen en ik heb de bikpacking gear klaar liggen. Het lange weekend van 5 t/m 9 mei staat bij mij in de agenda maar die datum kan prima geschoven worden!

Denk je nou: Goh, leuk! Laat het maar weten via een reactie of een PM. Man, vrouw..maakt mij niet echt uit. Wel is het fijn als je net als ik verwacht dat je het fysiek aan kan. Verder is het geen Tour de France.
En qua leeftijd heb ik ook geen eisen als het maar een beetje aansluit (en dat zoeken we natuurlijk uit vóór we de GR5 op gaan :) )
Kan helaas niet met je mee. Succes met de voorbereiding, maak er iets moois van. Een paar jaar geleden heb ik een tocht gemaakt in omgekeerde richting. Vooral het stuk van de GR5 langs de Ourthe (grensrivier Duitsland Luxemburg) vond ik erg mooi. De route van Bikepacking.com stopt daar, maar ik zou nog een stukje doorfietsen...
Ik heb de route zelf al wat doorgetrokken, de rivier als leidraad. Bijkomend voordeel is dat de spoorlijn dan ook in de buurt is voor als ik het zat ben ;)
Leuk! ik had nog niet eerder van deze route gehoord. Zit zelf ook net te kijken naar routes in die buurt, tis alleen wel erg verleidelijk om dan door te fietsen, ziet er mooi uit! 8)
Of we samen een stukje kunnen fietsen weet ik nog niet, woon een beetje ver weg voor zomaar een lang weekend fietsen. Maar zou het wel willen hoor!
Dit is misschien ook een leuke route voor je http://www.oppad.nl/?bestemming=mountainbiken-eifel