Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje door het zuiden van British Columbia - Canada - Forum Wereldfietser

Rondje door het zuiden van British Columbia - Canada

Hallo daar,

Wij gaan over 2 weken naar Vancouver om daar 6 weken te gaan fietsen. Geweldig lijkt me dat!! We hebben het grootste deel van de route goed in beeld en kaart. De heenweg gaat via Hope, een stuk Kettle Valley Railway naar Summerland, dan naar Kelowna - Vernon en daar via de highway 6 naar Arrow Lake. Dan naar Kaslo en met de 31 en 23 naar Revelstoke. We overwegen trouwens om het stuk Vancouver - Hope met de bus te doen, dat is ons aangeraden (te druk en niet zo interessant en meer tijd over voor de mooiere dingen).

Alleen over de 'terugweg' hebben we nog wat twijfels. We zijn/waren van plan om grotendeels de 1 te volgen tot aan Cache Creek waar we dan op de 99 overgaan, helemaal tot aan Vancouver. We hebben echter begrepen dat de 99 nogal druk is, ook in de zomer en vele stukken zonder vluchtstrook. Daarnaast kan het nogal pittig zijn om op het einde van de rit flinke bergpassen te moeten nemen.

Hoe zit het met de 1 van Revelstoke richting de 99? Is deze in de 2e helft juli goed berijdbaar of moet je die ook vermijden. Wat zijn eventuele alternatieven? Klopt mijn info over de 99 en over het stuk Hope - Vancouver? Kun je dit makkelijk met de bus doen?

Alvast bedankt!

Eugene en Astrid

Canada is inderdaad geweldig.

Ik heb in 2004 tussen Vancouver en Calgary gefietst. De 99 via Whistler naar Lillooet is inderdaad behoorlijk geaccidenteerd maar wel mooi.

Afbeelding

Het stuk tussen Whistler en Vancouver was in augustus vrij druk, maar wel befietsbaar. Automobilisten houden erg rekening met fietsers. Maar een klein stukje was er weinig vluchtstrook en geen alternatief.

De 1 ken ik nauwelijks maar daar rijd veel vrachtverkeer. Het stukje naar Golden vond ik erg druk en niet erg fijn fietsen. Er zijn echter niet veel wegen dus je moet altijd met verkeer rekening houden.

Kijk voor verdere tips op mijn homepage onder Canada

http://www.luddo.nl

veel plezier

Luddo

Hoi Luddo,

Bedankt voor je antwoord. Onze info over de 99 kwam inderdaad van jouw website vandaan. Je hebt een hele mooie tocht gemaakt, maar wel behoorlijk veel afstand per dag afgelegd. Ik denk dat wij het met een flink lager gemiddelde moeten doen (60 per dag), we zien wel. We gaan ook een stuk over de Kettle Valley Railway rijden en daarnaast proberen we zoveel mogelijk de highways te vermijden, dus dan komen we ook veel gravelroads tegen.

Ik heb nog een paar vraagjes aan je, misschien dat je ons kunt helpen:
- jij nam een benzine brander mee. wij nemen een gasbrander mee die op Colemand / Primus gastankjes past (CampingGaz hebben ze niet in Canada). Dat moet toch ook lukken?
- iemand raadde ons aan om een camelbag mee te nemen, maar wij zijn van plan om gewoon 2-3 bidons per persoon mee te nemen, evt. een extra gewone petfles. Uiteraard een waterfilter (MSR) bij ons (maar geen extra reinigingstabletten of zo). Is dat ok denk je?

Alvast bedankt!

Eugene.

Hi,

Wij hebben vorig jaar ook in British Columbia gefietst, Vancouver eiland, Vancouver, Hope langs de Fraser River naar Cache Creek (aardige camping daar) en door naar Jasper over de Icefield Parkway. Ten eerste is het rijden over de grotere wegen geen enkel probleem er wordt zeer voorzichtig met fietsers omgesprongen. Ten tweede in de buurt van Revelstoke lopen nogal wat beren rond, dus is het aan te bevelen een berebelletje te kopen en voor als het echt fout dreigt te gaan pepperspray. Deze spray is te kopen in Vancouver, ik geloof op de Broadway, bij diverse buitensport zaken. Later de spray weer ingeleverd in Jasper.

We hebben trouwens ook Campinggas tankjes kunnen kopen in Vancouver, dat zijn diegene die je af kunt koppelen.

Wij vonden het een schitterend land, dus veel plezier

hans en mariannne stalpers

Eugène schreef:- iemand raadde ons aan om een camelbag mee te nemen, maar wij zijn van plan om gewoon 2-3 bidons per persoon mee te nemen, evt. een extra gewone petfles. Uiteraard een waterfilter (MSR) bij ons (maar geen extra reinigingstabletten of zo). Is dat ok denk je?

Alvast bedankt!

Eugene.
Ik denk niet dat een camelback nodig is hoor in Canada, er zijn daar genoeg dorpjes om je bidons te vullen, bovendien is er voldoende water om je heen. Als je al een filter hebt, dan zijn die tabletten toch ook niet echt nodig.
Canada ligt niet in de woestijn hoor :wink:

Veel plezier, het is zeker een erg mooi land!
El & El

Met een gasbrander heb ik geen ervaring. Ik merkte wel dat een pomphouder niet graag had dat ik benzine ging tanken.

De afstanden zijn prima te doen, want het is allemaal niet zo steil als in de Alpen. Campings zijn vaak ook goed aanwezig. Alleen het stuk tussen lilloet en Whistler is misschien wat lastig als je wat luxer wil camperen.
Wildkamperen kan ook maar je moet dan oppassen voor de beren.

Water was in voldoende mate voorradig. Als je wild gaat kamperen dan kan een waterfilter handig zijn. Alle campings hebben water, soms via een pomp.

In Vancouver zitten de fietsenwinkels en outdoorstores in dezelfde straat.
West broadway. Met name de bike doctor is een aanrader.


Veel plezier

Luddo

En hoe was het? Wij willen misschien volgend jaar dus als je een verslagje hebt en dergelijke, zoals op welke stad gevlogen met welke maatschappij, was het een probleem om je fiets mee te nemen, route enz.

Groetjes Colinda