Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop VSF T-900 Rohloff - Forum Wereldfietser

Te koop VSF T-900 Rohloff

Ik heb een nieuwe fiets gekocht (met riem) en daarom verkoop ik nu mijn huidige fiets. De fiets is van 2011 en heeft veel kilometers gereden (ongeveer 30.000) maar zeer veel onderdelen zijn (recent) vervangen: nieuw frame (2013), Rohloff naaf met achterwiel (2014), trapas (2015), trappers, banden, kettingen en remblokjes. De fiets is altijd bij Bike4travel in onderhoud geweest (alle rekeningen ter inzage)

De specificaties van de fiets in huidige staat (wijkt af van de standaard T-900):
Frame maat: 62 cm
Kleur frame: Smaragd (donker groen)
Frame: 25 CrMo double butted staal met excentrische trapas.
Voorvork: 25 CrMo staal.
Balhoofd: Cane Greek VP-52 Ahead
Stuur: Off –Limit Ultra, Aluminium, 15°
Stuurpen: Kalloy ATS ahead verstelbaar
Zadel: Terry RS
Zadelpen: Kalloy SP614, Aluminium
Versnellingen: Rohloff Speedhub 14-versnellingsnaaf.
Crankstel: Sugino Messenger 42 tands
Ketting: KMC X8-93.
Kettingkast: Hebie Chainglider..
Remmen: Magura HS33 hydraulische velgremmen.
Velgen: Exal MX19 aluminium, dubbelwandig, dubbel gebust, achter Rigida.
Banden: Schwalbe Big Apple 50mm breed 28 inch.
Voornaaf: SON 28 Naafdynamo.
Koplamp: B&M Lumotec IQ Cyo RT Senso Plus, 60 LUX LED met sensor en standlicht.
Achterlicht: B&M Toplight Line Plus LED met standlicht.
Bagagedragers: Tubus Cargo achter, Tubus Tara Lowrider voor.
Spatborden: M-Wave 50mm
Handvatten: Ergon GP1
Standaard: Pletscher Comp

Ik heb er net een nieuwe ketting, chainglider en remblokken op gezet.
Vraagprijs EUR 1450,-Afbeelding
Ik heb misschien wel interesse in deze fiets.

Ik vrees alleen dat hij te groot is voor mij. Kunt u de lengte van de bovenbuis doorgeven?

Ik fiets nu op een Giant escaper maat XL, maar ik las op dit forum dat die VSF fietsen vrij groot zijn, cq dat het stuur 'ver weg' zit. Ik ben 1.82m, dus niet heel lang (vind ik:)).

Bedankt alvast.
Dat is een mooie fiets!

Maar net als Lizet vraag ik me af of deze niet te groot zou zijn voor mij.
Ik meet 1.88m en mijn huidige Gazelle stadsfiets heeft frame-maat 61, met het stuur net iets hoger dan het zadel.

In welke omgeving staat de fiets? Ik woon in België.

Groeten,
Klaas
De lengte is belangrijker dan de hoogte.

Lees deze uitleg eens: http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... framematen
Beste Lizet en Klaas,

De fiets heeft een bovenbuis lengte van 62 cm. Ik ben zelf 1.92m en heb het stuur helemaal horizontaal staan (op de foto heb ik het stuur wat rechter gezet).
Je kunt op een VSF T-900 vrij sportief zitten (zoals ik het stuur en zadel heb staan) maar je kunt ook veel meer rechtop zitten. Je zet de stuurpen dan meer verticaal. Ook heeft het zadel een zgn setback. Met een volledig rechte zadelpen kom je ook weer dichter bij het stuur te zitten.
@Lizet: je mag het proberen maar ik denk ook dat de fiets voor jou te groot is
@Klaas: met 1.88m kun je denk ik prima op deze fiets zitten. Ik woon in de buurt van Den Haag en als je wil komen kijken moet je maar even een Pb sturen

Groet,
Jan
kan op slot fiets is verkocht