Ik ga komende week mijn treinreis naar Praag boeken voor komende juni. Het valt mij op dat veel sites slechts de optie noemen om de CityNightLine via Berlijn en Dresden te nemen. Deze heeft als grote nadeel dat het fietsrijtuig in Dresden afgekoppeld wordt en je vervolgens twee uur kunt wachten op een andere trein naar Praag.
Via Bahn.com ben ik echter ook de optie tegen gekomen om de CityNightLine via Frankfurt te nemen. Dit vereist een eerder vertrek uit Nederland, maar daarentegen kom je ook veel eerder in Praag aan.
De schema's van de twee opties zijn als volgt:
OPTIE 1:
20:31 VERTREK AMSTERDAM
22:47 AANKOMST DUSSELDORF
23:37 VERTREK DUSSELDORF
8:56 AANKOMST DRESDEN
11:08 VERTREK DRESDEN
13:28 AANKOMST PRAAG
OPTIE 2:
15:01 VERTREK AMSTERDAM
18:06 AANKOMST OSNABRUCK
18:37 VERTREK OSNABRUCK
23:31 AANKOMST FRANKFURT MAIN HBF
23:42 VERTREK FRANKFURT MAIN HBF
23:47 AANKOMST FRANKFURT MAIN SUD
00:54 VERTREK FRANKFURT MAIN SUD
9:28 AANKOMST PRAAG
Is er iemand die een nadeel kan bedenken voor optie 2 waar ik zelf niet aan gedacht heb? (Het feit dat ik er bijvoorbeeld bij de Treinreiswinkel geen informatie over kan vinden doet mij vrezen dat er misschien onvermoede nadelen aan vast zitten.)
En weet iemand hoe het kopen van fietskaartjes voor de CityNightLine werkt? Moet ik eerst mijn slaapplaats reserveren via Bahn.com, en daarna telefonisch een fietskaart er bij kopen?
Via Bahn.com ben ik echter ook de optie tegen gekomen om de CityNightLine via Frankfurt te nemen. Dit vereist een eerder vertrek uit Nederland, maar daarentegen kom je ook veel eerder in Praag aan.
De schema's van de twee opties zijn als volgt:
OPTIE 1:
20:31 VERTREK AMSTERDAM
22:47 AANKOMST DUSSELDORF
23:37 VERTREK DUSSELDORF
8:56 AANKOMST DRESDEN
11:08 VERTREK DRESDEN
13:28 AANKOMST PRAAG
OPTIE 2:
15:01 VERTREK AMSTERDAM
18:06 AANKOMST OSNABRUCK
18:37 VERTREK OSNABRUCK
23:31 AANKOMST FRANKFURT MAIN HBF
23:42 VERTREK FRANKFURT MAIN HBF
23:47 AANKOMST FRANKFURT MAIN SUD
00:54 VERTREK FRANKFURT MAIN SUD
9:28 AANKOMST PRAAG
Is er iemand die een nadeel kan bedenken voor optie 2 waar ik zelf niet aan gedacht heb? (Het feit dat ik er bijvoorbeeld bij de Treinreiswinkel geen informatie over kan vinden doet mij vrezen dat er misschien onvermoede nadelen aan vast zitten.)
En weet iemand hoe het kopen van fietskaartjes voor de CityNightLine werkt? Moet ik eerst mijn slaapplaats reserveren via Bahn.com, en daarna telefonisch een fietskaart er bij kopen?