Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarheen +/- 8 maanden - Forum Wereldfietser

Waarheen +/- 8 maanden

Vorig jaar fietste ik samen met mijn vriendin 6 maanden in Zuid-Amerika (Brazilie, Paraguay,Argentinie, Chili, Bolvia, Peru, Ecuador). Nu zoeken we een bestemming om volgend jaar ongeveer 8 maanden te gaan fietsen (we hebben nog niets vast, dus beste reistijd etc. hoeft geen rekening mee te worden gehouden). Wat we vooral zoeken in een bestemming is: Bergen, (wild)kamperen, desolate trajecten en liefst nog wat leuke steden ertussendoor, daarnaast fietsen we het liefst een traject van A naar B zonder tussenkomst van vliegtuig, bus o.i.d. om bepaalde gebieden te vermijden. Logische keuze zou misschien zijn richting Azië (Pamir). Dus de vraag aan de ervaringsdeskundigen: Gaan we in het Oosten vinden wat we in Zuid-Amerika zo waardeerden? Nogmaals richting Zuid-Amerika is wat ons betreft ook een reële optie (Peru, Bolivia, zucht... )

Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk...
Australia - New Zealand?
Inge1 schreef:Australia - New Zealand?
Zal best heel leuk zijn, maar trekt ons toch niet zo. Nieuwe culturen, vreemd eten, misschien zoeken we iets meer avontuur...
3 maand zuid afrika (langer is lastig ivm visum verlenging)
Afbeelding
1-2 maand woestijn fietsen in Nambia

Afbeelding
1-2 maand wat saaier fietsen door Botswana/Zambia/Zimbabwe/ maar de mensen zijn erg leuk.

Afbeelding
1 Maand stranden bezoeken in Mozambique

Afbeelding

Malawi schijnt leuk te zijn maar ik vond het niet bijzonder, Tanzania/Kenya hebben ook genoeg te zien en doen. :)

Afbeelding

Afsluiten met een rondje Kilimanjaro of zelfs veel te veel geld betalen om even omhoog te lopen. :oops:
Afbeelding

Ik denk dat het heel anders is dan Zuid America........dat kan goed uitpakken of niet :) Ik heb 14,000km gereist in 1 jaar, 11,000 met de fiets, dat is ook prima te doen in 8 maand als je niet verliefd word onderweg :)
.
Ik zou kiezen voor West-Africa: Marokko, Mauritanië, Senegal, ivoorkustlanden (sommige wellicht niet) en door naar Kameroen en Angola.

Of anders zuidelijk Africa: Angola, Namibië, Zuid Afrika, Lesotho, Zimbabwe, Zambia en Malawi.
Afrika, hadden we nog niet eens overwogen (zoals zoveel fietsers misschien) gaan we ons eens in verdiepen! Bedankt.
Wat denk je hiervan?

Stans - Pamir Highway - Indian Himalaya - Rajastan - Nepal - Bangladesh - Oost Bengalen/Manipur - Myanmar - Noord Thailand - Noord Laos - Noord Vietnam - China

Genoeg bergen en desolate trajecten onderweg?
Combineer het voorstel van hierboven met de North East States in India.
Geweldig!

Meer verhalen van o.a. deze regio op onze website:
http://wijzijnfietsen.weebly.com/india- ... ates1.html
Soms ben ik jaloers op andere fietsers :D Jullie hebben in Nagaland gefietst. Wauw, Nagaland staat hoog op mijn verlanglijst.
Santosrider schreef:Wat denk je hiervan?

Stans - Pamir Highway - Indian Himalaya - Rajastan - Nepal - Bangladesh - Oost Bengalen/Manipur - Myanmar - Noord Thailand - Noord Laos - Noord Vietnam - China

Genoeg bergen en desolate trajecten onderweg?
Hier loop ik wel warm voor ja :lol:. Voorstel van Karin ziet er ook aantrekkelijk uit. Vraagje, hoe kom je vanaf de Pamir Highway op de fiets in de Indian Himalaya? Moet je dan niet door niet toegankelijk (Tibet) gebied? Of zeg ik nu iets doms?
Dushanbe - Osh - Kashgar - Karakoram Highway - Khunjerabpas - Islamabad - Lahore - India - Indian Himalaya

Of anders Kashgar - Osh -Dushanbe - Kabul - Islamabad - Lahore - India- Indian Himalaya.

Laatste route misschien Dushanbe naar Lahore vliegen als je niet door Afghanistan wil en anders om via China - Pakistan / China - Tibet - Nepal.
Pakistan zie ik wel zitten, mijn vriendin moet geloof ik nog even aan het idee wennen. Daarnaast moet het op het moment dat we afreizen ook wel verantwoord kunnen. We houden wel van wat avontuur, maar Afghanistan is geen optie.
Het bijzondere van Pakistan is dat ik ongemerkt accepteerde dat vrouwen niet met mij praten en dat ik ze zelden in het straatbeeld zag (alleen wat wapperende chadors enzo).
Het sloop er langzaam in en ik had het niet eens door dat vrouwen onzichtbaar zijn.

Tot ik de grens overging bij Lahore-Amritsar (Pakistan-India).
Ik werd aangesproken door een Sikh-dame met wapperende haren die naast mij kwam rijden op haar brommertje. Ze knoopte zomaar een gesprek aan met mij. Wow, wat voelde ik mij toen gelukkig dat ik zomaar door een vreemde onbekende vrouw werd aangesproken. Fijn dat dat kan. Fijn dat er landen en/of religies zijn waarbij dat mag.

Ik ben blij dat ik in Pakistan ben geweest. Dat draagt bij tot een juist wereldbeeld. Dus als het veilig is, ga dan vooral. En als vrouw moet je je uiteraard aanpassen aan de plaatselijke cultuur.
Eric Schuijt schreef:
Ik ben blij dat ik in Pakistan ben geweest. Dat draagt bij tot een juist wereldbeeld. Dus als het veilig is, ga dan vooral. En als vrouw moet je je uiteraard aanpassen aan de plaatselijke cultuur.
En als man.

Ik ben ook blij dat ik in Pakistan ben geweest (1997). Ook toen nauwelijks vrouwen op straat en van de mannen weinig respect voor mij, en mijn vrouw werd al helemaal als oud vuil behandeld. Nu in deze rare tijden van Taliban en IS...geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt naar Pakistan te gaan.
Je kunt een hele tijd in Noord-India en Nepal rondtoeren. Bernice heeft een aantal dalen in de Indiase Himalaya verkend: https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 12328&v=81

In Noord-India heb je ook moslimgebieden, maar op af en toe een terroristische aanslag op een vliegveld na is het er hartstikke veilig. Al denk ik dat ze die wielerkleding maar niets vinden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hallo iedereen
Om niet nog een extra onderwerp te openen over dezelfde richting/doel plaats ik hierbij onze vraag.

Mijn vrouw en ik vertrekken half juli 2016 tot eind mei 2017 met de fiets op reis richting China. We willen grotendeels de zijderoute volgen, maar geraken er niet uit waar we best starten om de winter voor te blijven en dus de Pamir "vlot" door te geraken. De koude is niet echt een probleem (zeer veel ervaring met wintertrekkingen en alpine omstandigheden in Lapland) maar uiteraard wel de sneeuwval. Verder dan dit willen we voorlopig niet plannen, we bekijken dat onderweg wel als we zien hoe alles loopt. Ook dat is een doel van de reis. Daarom dachten we te vertrekken vanuit Turkijë of Iran. Wat denken jullie?

Alvast bedankt