Additionally, paste this code immediately after the opening tag: avontuurlijk fietsvakantie Noorwegen 2016 - Forum Wereldfietser

avontuurlijk fietsvakantie Noorwegen 2016

Al vele jaren trek ik in het voorjaar/zomer in mijn eentje op mijn Koga door Europa. Met Ortlieb fietstassen en lichtgewicht tentje fiets ik van camping naar camping of van hut naar hut. Ik peddel over prachtige heuvels begroeid met koolzaad of lavendel, ik klim in de Alpen, Dolomieten, Pyreneeën of volg een mooie rivier. De stille binnenweggetjes, de prachtige vergezichten, ik geniet ervan, net als het verse stokbrood tussen de middag, belegd met typische streek lekkernijen of verse aardbeien.

Nu lijkt het mij leuk om een gelijkgestemde vrouwelijk fietsmaatje te ontmoeten om samen deze tochten mee te maken en al die ervaringen mee te delen. Eerst maar eens kennismaken en misschien daarna wat rondjes in Nederland rijden om elkaar beter te leren kennen.
Op zo'n reis probeer ik altijd afstanden van 2 uur te fietsen, met eet- en koffiepauzes tussendoor. Op een dag leg ik zo'n 100 km af, soms meer of soms maar 50 omdat er soms dingen tegenzitten of het weer tegenzit. En dat vind ik juist zo leuk van het reizen op de fiets, je weet van tevoren nooit wat de dag brengt.
Voor 2016 denk ik aan 'n avontuurlijke fietsvakantie in Noorwegen. Fietsen
door 'n prachtige natuur, prachtige dorpjes, over bergen en langs imposante fjorden. Maar heb jij 'n droomfietsvakantie in gedachte dan is dat natuurlijk bespreekbaar! Denk aan 'n periode van 4 weken, uiteraard in overleg.

Wie ik ben? Een optimistische, van het leven genietende man van 61 jaar met een schat aan mooie, en soms minder leuke ervaringen achter mij, avontuurlijk ingesteld en zonder angst voor het onbekende. Ik kan improviseren, pas me makkelijk aan en ben nu eenmaal gek op fietsvakanties. Ik woon in het oosten van Nederland, heb 'n volwassen dochter en 2 prachtige kleinkinderen die ik regelmatig zie. Ik hou van lekker eten, en drink daar graag een glas wijn bij. Ik ben een toegankelijk type die makkelijk contact maakt en spreek ook 'n beetje "over de grens" wat op die fietstochten wel handig is, want soms zet ik mijn tent wel eens op bij een boer of je bent weleens de weg kwijt!

Spreekt het kleine beetje info hierboven je aan? Ben je niet bang om een berg op te fietsen en vind je het geen probleem om 's ochtends niet te weten waar je 's avonds de nacht doorbrengt? Stuur me dan een mailtje, dan kletsen we verder.

groetjes,
Gerard
email: g.heijnst@gmail.com
Snotver. 't Is dat ik een vent van 36 ben, anders wist ik het wel!
Gerkoga schreef:Al vele jaren trek ik in het voorjaar/zomer in mijn eentje op mijn Koga door Europa. Met Ortlieb fietstassen en tentje fiets ik van camping naar camping. Bij slecht weer overnachten in 'n pension of Zimmer frei. Ik peddel over prachtige heuvels begroeid met koolzaad, lavendel of cipressen, ik klim over de Alpen, Dolomieten, Pyreneeën of volg een mooie rivier. De stille binnenweggetjes, de prachtige vergezichten, ik geniet ervan, net als het verse stokbrood tussen de middag, belegd met typische streek lekkernijen, verse aardbeien of 'n lekkere pasta.

Nu lijkt het mij leuk om een sportief fietsmaatje(v) te ontmoeten om samen deze tochten mee te maken en al die mooie ervaringen mee te delen. Eerst maar eens kennismaken en als er 'n klik is misschien daarna wat rondjes in Nederland rijden om elkaar beter te leren kennen. Ben op zoek naar 'n fietsmaatje en geen relatie!

Tijdens zo'n fietsvakantie probeer ik altijd afstanden van 2 uur te fietsen, met eet- en koffiepauzes tussendoor. Op een dag leg ik zo'n 80/100 km af, soms meer of minder omdat er soms dingen tegenzitten of het weer tegenzit. En dat vind ik juist zo leuk van fietsvakanties, je weet van tevoren nooit wat de dag brengt.
Voor 2016 denk ik aan 'n sportieve en avontuurlijke fietsvakantie in 'n zonnige en heuvelachtige omgeving. (bijv. Toscane)
Maar heb jij 'n droomfietsvakantie in gedachte dan is dat natuurlijk bespreekbaar! Denk aan 'n periode van 4 weken, uiteraard in overleg.

Wie ik ben? Een optimistische en sportieve zestiger met 'n jarenlange ervaring met fietsvakanties, avontuurlijk ingesteld. Ik kan improviseren, ben flexibel en ben nu eenmaal gek op fietsvakanties. Ik ben een toegankelijk type die makkelijk contact maakt en spreek ook 'n beetje "over de grens" wat op fietstochten wel handig is, want soms zet ik mijn tent wel eens op bij een boer of je bent weleens de weg kwijt! Naast het fietsen heb ik 'n passie voor hardlopen en (berg)wandelen.

Spreekt het kleine beetje info hierboven je aan? Ben je niet bang om een berg op te fietsen en vind je het geen probleem om 's ochtends niet te weten waar je 's avonds de nacht doorbrengt? Stuur me dan een mailtje, dan kletsen we verder.

groetjes,
Gerard
email: g.heijnst@gmail.com
Ben dan wel vrouw :wink: en wat je schrijft spreekt me aan. Doch ben aan de zomervakanties gebonden en mijn bestemming dit jaar is Engeland.
DEZE OPROEP IS INMIDDELS GESLOTEN!!