Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verschillende voor en achterband - Forum Wereldfietser

Verschillende voor en achterband

Ik ben van plan om vooraan een gewone Schwalbe Marathon HS 308 van 32mm op 5.5 bar te leggen en achteraan een Marathon Cross van 38mm op 6 bar. Achteraan hangt een redelijk gewicht van +-20-tal kg en vooraan een 6-tal kg. Daar de Cross meer grip heeft op gemiddelde zweedse gravel en de voorband beter rolt op de asfaltwegen hoop ik de voordelen die de twee banden beide bieden zo te gebruiken.
Benieuwd of er iemand zoiets al overwogen heeft..
Rafvz schreef:Ik ben van plan om vooraan een gewone Schwalbe Marathon HS 308 van 32mm op 5.5 bar te leggen en achteraan een Marathon Cross van 38mm op 6 bar. Achteraan hangt een redelijk gewicht van +-20-tal kg en vooraan een 6-tal kg. Daar de Cross meer grip heeft op gemiddelde zweedse gravel en de voorband beter rolt op de asfaltwegen hoop ik de voordelen die de twee banden beide bieden zo te gebruiken.
Benieuwd of er iemand zoiets al overwogen heeft..
Het eerste wat Schwalbe zegt over de Cross is dat die goed loopt op asfalt. Wel tractie op het achterwiel, maar veel minder op het sturende voorwiel lijkt me op gravel nogal vermoeiend. En ik zou op gravel vermoedelijk niet met maximale druk rijden