Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lowrider op Gazelle Luzern 2005 - Forum Wereldfietser

Lowrider op Gazelle Luzern 2005

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb in oktober een Gazelle Luzern 2005 gekocht. Nu wil ik er graag mee naar en door Denemarken fietsen. Ik weet dat het geen trekking-bike is, maar met 24 versnellingen moet ik deze afstand (alles bij elkaar 1.500 kilometer) toch wel redelijk comfortabel kunnen afleggen, denk ik. Ik fiets er al vrij veel op, tochten van 60 tot 100 kilometer. En dat gaat prima. Hij fietst lekker, is behoorlijk stevig en niet al te zwaar.
Nu heb ik een probleem. Ik wil graag fietstassen aan mijn voorvork bevestigen. Daar heb ik een lowrider voor nodig. En daar zit 't 'm. De Luzern heeft een geveerde voorvork, rollerbrakes en naafdynamo. Er lopen dus kabels langs de vork. En er zitten geen bevestigingsschroeven op de vork.
Ik heb Gazelle gebeld, maar die zagen geen mogelijkheid voor bevestiging van een door hun geproduceerde lowrider. Weet iemand hier een oplossing? Is de Tubus Swing iets of zit dan mijn voorverlichting in de weg?

Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

Heb je cantilever nokken op je vork (ook al heb je geen cantilever remmen)? Als dat zo is kun je Old Man Mountain voordragers gebruiken.
Wim
Remko schreef:Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb in oktober een Gazelle Luzern 2005 Ik wil graag fietstassen aan mijn voorvork bevestigen. Is de Tubus Swing iets of zit dan mijn voorverlichting in de weg?
Maximaal lastig:

De naafdynamo heeft een as met moeren, geen snelspanner (Dus OMM valt af)
De spatbordoogjes lijken mij niet sterk genoeg voor een lowrider
De plestik koplampsteun,kabelgoot zit in de weg
De koplamp zit op een vervelende plaats

Niet uitgesloten dat de Swing past, die zijn vrij breed van boven

Andere optie is de FAiV, mits je de plastic kabelgoot wat opzij kunt buigen

Bike4travel heeft ook een simpel lowridertje, als dat plastic opzij wil kun je misschien daar ook wat mee.

Dankjewel voor jullie reacties.
Die plastic geleider voor het kabeltje van de naafdynamo zit inderdaad wel in de weg, maar ik denk dat een aantal van jullie opties heel misschien wel past. Ik ga alleen niet bestellen voordat ik het zeker weet.
Wat betreft de Tubus, er gaat een stangetje naar de stuurstang en dan zit volgens mij de koplamp in de weg.
Misschien dat de lowrider van de Gazelle Medeo wel past. Ik ga vandaag maar effe checken bij de dealer.

Hallo allemaal,

Ik heb nog eens gemaild met Gazelle en nu kwamen ze wel met een oplossing. De lowrider van de Kathmandu schijnt te passen. Ik heb er maar gelijk twee besteld (ook 1 voor mijn vriendin).

Dank voor jullie reacties, Remko