Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd 24 inch lichtgewicht met versnellingen - Forum Wereldfietser

Gevraagd 24 inch lichtgewicht met versnellingen

Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een 24 inch lichtgewicht fiets met 18 versnellingen. Islabike of ander merk mag ook.
Heb je al eens naar frogbike gekeken? Soortgelijk concept en wordt wel in Nederland geleverd (Islabike al een tijd niet meer). De importeur -De Kleine Spaak in Harderwijk- heeft nog wel eens demofietsen staan, daar hebben wij die van onze oudste vandaan.
Vorig jaar voor onze zoon een Trek Mt track 220 gekocht.
Bedoeld voor zowel fietsvakanties als dagelijks gebruikt. Wij hebben de versie met 21 (?) versnellingen gekozen (en spatborden/bagagedrager). Bevalt erg goed. Onze zoon (7 jaar) heeft heel Normandie en Jersey er mee doorkruist.
Wellicht niet zo licht in gewicht als een Islabikes (?) maar wel van zeer goede kwaliteit en de helft van het geld!
Maar ik moet zeggen, ik kan h'm al google'end niet weer vinden. Wellicht niet meer leverbaar.

Deze dus: Afbeelding
August schreef:(Islabike al een tijd niet meer).
Sinds juli 2015 levert Islabikes ook weer aan landen buiten het VK.

Maaike, Santos maakt kinderfietsen met 20inch wielen. In de grootste maat is de fiets geschikt voor kinderen tot een jaar of 10/11. Onlangs zag ik er nog een op MP. Daarnaast komt ook de onze (of beter gezegd die van mijn jongste dochter) binnenkort in de verkoop.

groet,

Jan
Stevens heeft ook wel heel aardige 24 en 26 inch fietsen. Toen Islabike niet meer leverde heb ik een Stevens Tour 26 inch gekocht, maar de Islabikes bevallen toch wel een stuk beter. Eenvoudiger van opbouw en daardoor met betere kwaliteit onderdelen, lichter van gewicht en in ieder geval voor het gevoel soepeler rijdend.

Wij hebben een 20, 24 en 26 inch small van Islabike. Het voordeel van de laatste is dat deze al snel past (6/7 jaar) en ze dus vrij vlot op grotere wielen kunnen rijden, wat toch, zeker bij minder goede wegen, een groot voordeel kan zijn.

Op de 24 en 26 inch Islabike zijn inmiddels toch meer dan 10000 kilometers gefietst en tot nu toe heb ik alleen de remblokjes en relatief kwetsbare achterverlichting hoeven vervangen. Hierbij zit intensief dagelijks gebruik, buiten staan op een schoolplein, etc. Inmiddels word het wel tijd voor nieuwe handvatten, achterkransjes en ketting. Onze 24inch wil ik dus zeker niet kwijt, maar ik kan je een Islabike, ondanks een misschien ongunstige koersverhouding, zeker aanbevelen.
op marktplaats.nl zie ik nu deze: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

misschien is dat wat?

(pas wel heel erg op met de reflectoren in de wielen: als die dwars komen te zitten, blokkeren ze het wiel! (vorige week nog gezien op een kinderfiets! het kind liep gelukkig en ging niet over de kop) loshalen, 2 gaatjes er in boren en met tiewraps vastzetten en dan blijven ze wel goed zitten)