Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 50 mm banden op travelmaster 2.8 - Forum Wereldfietser

50 mm banden op travelmaster 2.8

Als ik 50 mm banden plaats op travelmaster 2.8 dan moet ik de spatborden verwijderen. Om toch een beetje comfortabel te rijden tijdens slecht weer kan ik vooraan op het frame een spatbord monteren zoals deze gebruikt worden bij een MTB
Maar voor achter heb geen oplossing.
Iemand misschien een idee ?
Alvast bedankt
luc
Op mijn zelf opgebouwde TM2.8 zitten extra brede spatborden voor de 50mm Supremes is net genoeg plaats, zeker voor is het even passen en meten, achter minder. (Als er een Santos-dealer bij je in de buurt zit zou hij dit bij Santos moeten kunnen bestellen) De spatborden van Santos die weliswaar door SKS worden gemaakt lijken toch net even iets beter te zijn dan de normale.
LDK schreef: Maar voor achter heb geen oplossing.
Iemand misschien een idee ?
Er zijn (voor mountainbikers) talloze spatborden te vinden die aan de zadelpen bevestigd kunnen worden. Beetje raar zich in combinatie met een bagagedrager, maar het werkt op zich prima.

En dat gaat van zeer lichtgewicht vouwbare kunststof plaatjes tot mooi gevormde spatborden in allerhande breedtes die op allerhande manieren bevestigd kunnen worden. Zoek gewoon even op een grote fietswebwinkel op spatbord. (Dat heb je immers blijkbaar nog niet geprobeerd.)

Met wat knutselwerk kan men natuurlijk ook de bagagedrager ondoorlatend maken door er een plaatjes op te bevestigen. Dat plaatje moet dan wel wat verlengd worden, anders komt het water er nog langsheen.

Renaat
Heb misschien wel een oplossing .Een spadbord monteren onder de bagagedrager en van daar starten
Ik zou toch ook kijken naar andere vaste spatborden, zoals _Peter_ aangeeft kan het bij hem wel met extra brede spatborden. Er gaat toch niets boven een setje brede en lange vaste spatborden, zowel voor jezelf, je fiets als de mensen achter je.
Smallere banden zullen het probleem ook oplossen :twisted: