Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie met driewieler ligfiets eventueel met accu. - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie met driewieler ligfiets eventueel met accu.

Ik lees hier prachtige onderwerpen over allerlei fietsen en systemen en wat er allemaal gepresteerd wordt. Ik heb ook 10 tallen mooie en lange fietstochten alleen of vergezeld van fietsvriendinnen gemaakt waaraan ik vele prettige herinneringen aan heb over gehouden. Ik heb daarna met camper en fiets ook nog nog vele fijne vakantie-trektochten gemaakt.
Sinds mei heb ik ivm evenwichtsstornissen een driewieler ligfiets met accu. Zijn er misschien ook leden die met een driewiel ligfiets rijden en informatie kunnen geven over hun ervaringen. Eventueel kan er een Bob Yak als aanhanger worden gebruikt.
Wil.
Ja, echter niet electrisch ondersteund. Tot nu toe hiermee tot 2 maal toe een rondje Joegoslavië gefietst (alle voormalige republieken en wat bergen) en ook maar wat Albanië meegenomen, vervolgens (ander jaar) via een deel van de hanzeroute naar de Duits-Poolse grens langs de Oost-zee en langs de Oder-Neisse naar Praag en weer terug naar huis. Dit jaar een rondje Denemarken.
Over het algemeen is het fietsen geen probleem zolang de wegen en of fietspaden breed genoeg zijn, zodra je echter met 1 of 2 sporen in het gras of anders terecht komt wordt het een ander verhaal (denk aan dijken en bospaden), het gaat je veel meer energie kosten, die je anders dan als je bergop moet niet weer terugkrijgt. Zeker als je ondersteund fietst iets om rekening mee te houden.
Kwa bagage kwam ik uit met een stel banaantassen en een kleine ortlieb-tas voor dingen die droog moesten blijven.
Ik zou voor je op vakantie gaat eerst eens kijken of wat je mee wilt nemen van invloed is op je actieradius, en neem daar dan ook een paar wegen in mee die niet aan het ideealbeeld voldoen, of ga 10 kilometer over een grasveld fietsen.
Beste Peter,
De aktieradius is van meerdere omstandigheden afhankelijk van o.a. wegdek, banden, eigen gewicht wind, wegdek etc. en is ook voor leveranciers moeilijk aan te geven. Momenteel fiets ik met een Hase Kettwiesel met ondersteuning een goede driewieler met een sportief uiterlijk en zo rijdt hij ook. Alleen vind ik dat de gemiddelde snelheid wat laag op vlak terrein naast de rivier de Waal haal ik gemiddeld 14 km. Deze ligfiets is niet zo zwaar als de Raam Easy Sport welke ik ga uitproberen, ik ben benieuwd. Welk merk, model heb jij mee gereden?
Ik fiets elke dag nog met een Challenge Alizé, en ja het gemiddelde is van veel dingen afhankelijk, niet alleen van de tijd die je op de fiets zit maar ook die je besteed aan het bezoeken van een dorpje of wat anders. Zelf zit ik fietsend op een gemiddelde met vakantiebagage op 20 op het vlakke en als het klimmen wordt zakt dat naar 15 a 16 over de dag. Uiteidenlijk zijn het de benen die de voortstuwing leveren en niet iedereen heet Tom Dumoulin om maar iemand te noemen.
Ik zou eens naar Elan in Nijmegen gaan om daar proef te fietsen op een Alizé of HP-Velotechnik Scorpion, die laatste maken ze met ondersteuning, mijn neef en zijn vrouw in Duitsland zijn daar erg enthousiast over. Door de 2 voorwielen is het stuurgedrag wel anders dan bij een Hase of van Raam, ook zit je wat minder hoog, al is dat bij HP-V ook aan te passen mocht je dat willen.
Wij,63 en 69 jaar,maken sinds 2008 lange tochten met onze Anthrotechs,we zijn qua km.s bijna de wereld rond.Altijd met volledige kampeeruitrusting.We gebruiken een aanhangwagen.
We hebben over al die km s een gemiddelde snelheid van 12 km per uur,wat voor ons voldoende is om alles te zien wat we willen zien.
Voor de Anthrotech hebben wij gekozen omdat het een stabiele fiets is,wij vinden het prettig en belangrijk om hoog te zitten omdat we hierdoor oogcontact met autobestuurders hebben,makkelijk op-en af kunnen stappen en omdat we zo behoorlijk veel bodemvrijheid hebben zodat we ook,hoewel niet graag over graswegen kunnen fietsen.
We zijn zeer tevreden met deze manier van rondtrekken!