Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bezinebrander geur ? - Forum Wereldfietser

Bezinebrander geur ?

Ik heb nog even een vraagje over een paar weken ga ik weg met het vliegtuig. Ik heb dan een bezinebrander bij me die nog aardig ruikt. Vinden ze dit erg op het vliegveld. ( In portugal had ik geen problemen, maar ik ben bang dat ze op schiphol meer controleren )

1. Waarmee kan je die bezinegeur het beste weghalen ?

2. Waar kan je de bezinebrander het beste stoppen ? ( mij lijkt het beste op de fiets zodat het moeilijk te controleren is als de doos of plastic er voor zit )

Alvast bedankt.

Hi Jelmar,

Ik stop de bezinefles altijd gewoon in mijn bidonhouder op de fiets die in de doos of bubbeltjesplastic zit. De brander zelf bindt ik ingewikkeld in een doek met tyraps achterop de bagagedrager van de fiets. Ook die zit goed ingepakt en weggestopt.

Om de lucht uit de bezinefles te krijgen kan je hem vullen met cola en/of een sopje. Laat dat een dagje zo staan, spoel de fles daarna uit en laat het drogen.

Succes!
Groet, Rena :wink:

Hi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik het ook maar in mijn bidonhouder doe en dan lekker inwikkelen met plastic. Litertje cola er, hopelijk genoeg :)

Hi Jelmar,

Je moet de cola er tijdens de vlucht niet in laten zitten (hahahaha) explosie gevaar (hahahahaha)

Groet, Rena :wink:

:D :D :D :D

Het weghalen/ camoufleren van benzinelucht in de brander en de brandstoffles/ cq het brandstoftankje is zeker aan te bevelen, men kan anders zelfs tot inbeslagname overgaan op het vliegveld. Wat ik kan aanbevelen is minstens een week vantevoren de brander en de fles (zover het kan) uit elkaar te halen en goed schoon te maken. Dus roet verwijderen op de brander zelf en alle brandstof uit de fles cq tank en evt brandstofleiding halen. Vervolgens laat je gedurende een aantal dagen de losse onderdelen en de fles/tank goed uitdampen.

Om daarna het laatste restje geur van brandstof te camoufleren kun je een druppeltje (etherische) olie in de brandstoffles/tank doen. Mint of anders lavendel is daar zeer geschikt voor. Vervolgens alle losse onderdelen weer in elkaar zetten en het geheel voor de vliegreis in ieder geval niet in je handbagage zelf vervoeren.

Je kunt later de brander weer gewoon gebruiken, de etherische olie zal zich vanzelf mengen met de benzine en mee opbranden.

Hoi!

In sommige landen doen ze moeilijk omdat er in hele grote letters Flammable op de brandstof fles staat en de fles een helrode waarschuwingskleur heeft.
Oplossing: in een andere kleur overspuiten. En je dan natuurlijk niet in de fles vergissen bij het drinken :roll:

Whisky

Ook niet de letters Whisky op die fles aanbrengen, want dan krijg je andere problemen. Komt de Lidl binnenkort niet met een bezinegeurverwijderaar?
mede wereldfietsers
onderwerp is reeds eerder behandeld. hieronder de tekst. daar wil ik nog op aanvullen dat het handig is de dop cq pomp er af te laten anders lijkt het op de scanners dattie nog gevuld kan zijn. zoals sont al aangaf kun je de geur camoufleren maar dat hoeft niet echt, ruime tijd ontluchten moet voldoende zijn. whiskey gaf aan dat etiketten 'flammable' een probleem kunnen zijn maar met name de kleine oranje etiketten op consumentengoederen zijn geen leidraad voor iata regelgeving en moeten geen problemen opleveren en al helemaal niet als de flessen al leeg zijn. mocht een ieder van jullie problemen ondervinden op dit gebied dan hoor ik dat graag en zoek ik het uit in de iata boeken.

"alle brandstofflessen mogen mee in je bagage zolang ze gereinigd zijn. doe je dat niet dan moeten ze volgens IATA als dangerous goods behandeld worden omdat bij lege ongereinigde flessen de regel geldt dat ze als volle fles gezien moeten worden. heeft oa te maken met de verhouding brandstof/ lucht in de fles en het feit dat dangerous goods alleen in compartimenten vervoerd mogen worden met speciale voorzieningen zoals detectoren en sprinklers. en die zitten vanwege de kosten niet in elk vrachtruim. een veilige gedachte voor jezelf en je medepassagiers......"
aanvulling
de volgende maatschappijen zullen in 2006 altijd je brander en branstofflessen weigeren, ook al zijn ze leeg, gedroogd in de lucht of gereinigd:
-sauodi arabian airlines
-swiss international

nb er is ook nog een artikeltje in de 900 paginas tellende iata dangerous goods regelgeving over je brander-fles: 6 uur drogen in de open lucht, zodat alles verdampt is, is ook voldoende om je fles mee te krijgen.

omdat deze regelgeving elk jaar (01-01-2007) wijzigd geldt dit voor 2006

Mijn ervaring met benzinebrander en fles in nieuw-zeeland.

Ben een dag voor vertrek begonnen met schoonmaken van de fles. Simpel trucje (misschien wel gevaarlijk) is gewoon een brandende lucifer in het leeggegooide flesje (met dat resje kun je mooi de ketting nog even schoonmaken, of gewoon opbranden) gooien, dan komt er een kleine steekvlam uit en weg is de benzinegeur, daarna even met een sopje en oude tandenborstel de roet er uit spoelen en klaar is ie.... de brander heb ik niks meegegaan aangezien de benzine daarvan toch wel opbrandt tijdens het normale gebruik.

Ik werd trouwens na het inchecken van de bagage omgeroepen op het vliegveld dat ik terug moest gaan naar de incheckbalie. Ik had tijdens het inchecken geantwoord met "nee" op de vraag of ik een brander bij me had, ik had zoiets van hij is schoon dus er is niks aan de hand. Maar ik werd toch terug geroepen omdat ze de brander en fles onder de scanner hadden gezien. Gelukkig was ik erg vroeg (de eerste) met inchecken en kon ik zodoende nog naar de bagage-afdeling om de bagage te openen en te tonen dat het allemaal schoon was, en zodoende kon de bagage toch nog mee.