Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten - Forum Wereldfietser

Overnachten

Na meerdere fietstochten, met overnachtingen op een camping, hebben wij besloten volgend jaar de fietstocht te maken van Millingen naar Praag. Daar wij een dagje ouder worden (65plussers) hebben wij besloten om in b&b, zimmer vrij, pension of gasthaus te logeren. Ongetwijfeld zijn er mensen die deze tocht reeds gereden hebben. Nu mijn vraag is het nodig om op voorhand een slaapplaats vast te leggen of zijn er genoeg overnachtingsmogelijkheden op deze route. Wij doen ongeveer 80 km per dag.
Bedankt bij voorbaat
Ervan uitgaande dat je via de route ''Fietsen naar Praag'' gaat, is het simpel. In het routeboekje worden tal van overnachtingsadressen gegeven.

Zelf fietste ik de route twee jaar geleden met overnachting in hotels e.d. De avond van tevoren bepaalde ik vaak hoever ik de volgende dag dacht te komen. Vervolgens belde ik een hotel.
Soms belde ik ook pas in de loop van de dag naar een onderkomen voor die avond / nacht.

Zeker buiten het hoogseizoen zal het vinden van een overnachtingsadres geen probleem zijn.

Veel fietsplezier.

Jan
De Duitse fietsersbond ADFC heeft een leuk bestand van fietsvriendelijke overnachtingen: Bett & Bike. zie http://www.adfc.de en www.bettundbike.de
Als je in Duitsland over de bekende fietsroutes rijdt, zie je vanzelf wel de borden van accommodaties die graag kamers aanbieden aan fietsers.
Wat je ook kan doen in de wat grotere plaatsen is naar de VVV gaan, zij weten vaak wat er allemaal nog vrij is en wat het kost. Dat scheelt je vaak veel zoekwerk en tijd (mogelijk dat er een kleine vergoeding gevraagd wordt). Probeer wel op tijd bij zo'n VVV te zijn, want je bent zeker niet de enige die op zoek is.
Hilver schreef:Ervan uitgaande dat je via de route ''Fietsen naar Praag'' gaat, is het simpel. In het routeboekje worden tal van overnachtingsadressen gegeven.

Zelf fietste ik de route twee jaar geleden met overnachting in hotels e.d. De avond van tevoren bepaalde ik vaak hoever ik de volgende dag dacht te komen. Vervolgens belde ik een hotel.
Soms belde ik ook pas in de loop van de dag naar een onderkomen voor die avond / nacht.

Zeker buiten het hoogseizoen zal het vinden van een overnachtingsadres geen probleem zijn.

Veel fietsplezier.

Jan
OK,merci